Läkarbesöket

Jag gick till läkaren i torsdags för att få något mot min hals och hosta. Då jag inte kan äta penicillin pga av allergi så blev det inget förut råd om alvedon, vila och te. Hon frågade hur jag mådde annars i graviditeten och jag sa att förutom att jag är mer sjuk än frisk hela tiden så mår jag bra. Berättade att jag får ont runt bäckenet då jag står länge eller reser mig fort samt att vid något tillfälle så har höger ben domnat bort. Hon ville ta sig en titt och kände och klämde, det gjorde grymt ont på vissa ställen.. Hon vänder sig till datorn och börjar skriva på sin dator.. Jag känner igen formulären, hon skriver en sjukskrivning. Samtidigt säger hon att mitt bäcken inte känns bra och jag har symptom på foglossning, jag får absolut inte jobba med det då jag har ett stående jobb 8h om dagen.. Så börjar med 4 veckor sjukskrivning för att sen komma tillbax på en kontroll och då vet jag oxå om jag fått gravidpenning eller inte, men hon sa att det troligen inte blir mer jobb för mig innan mammaledigheten. 

Ja det var ju inte det jag tänkt mig när jag gick dit för näsa hals men blev sjukskriven för foglossning.. Har inte haft det förut så hade ingen aning om att det var det, trodde det skulle göra ondare. 

Men nu ska man vara still och sängliggandes så mkt som möjligt och då det känns bättre fick jag ta kortare promenader inget ansträngande! 



Idag händer alltså inte så mkt mer än ta det lugnt på dagen och ikväll är en vän som bytt stad pga plugg på besök så blir middag ute för att hinna träffa henne lite innan hon åker igen 😊

Hoppas ni alla får en trevlig helg ❤️


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0