Amning - glasflaska

Igår va vi till Ikea och babyproffsen i Uppsala jag och mamma. Köpte saker till bebis skötbord och sen 2 super söta babyfiltar från babyland. Kollade även på flaskor fick med mig 2 nappflaskor i glas hem. Dem skulle va bättre än plast för då man värmer plast i micron så utsöndras gift från flaskan. Vist det kanske inte är mkt men kände att jag ger det en chans så glas blev det.


Detta fick mig att tänka på detta känsligt ämne: Amning. För många är amning super viktigt och anser att det är det enda rätta medans andra inte vill amma och väljer ersättning. Sen finns dem i mitt fack som ville amma men som aldrig fick chansen då Liam va alldeles för liten samt att vi inte fick någon hjälp från sjukhuset utan dem gav honom ersättning i kopp på en gång för han va så svag i början. 
Denna gång vill jag verkligen försöka och jag kommer skriva i mitt f-brev att dem ska hjälpa mig på engång att få det att funka ingen ersättning i kopp får ges utan att fråga oss först och förklara varför. 

Ja, det var lite tankar är mkt som snurrar nu då dagarna minskar och min förlossningsskräck gör det inte lättare men det skriver jag om en annan gång. 

Ha en fin söndag nu alla 💜


Kommentarer
Kajsa

Av erfarenhet så tror jag faktiskt inte att det var koppens fel att det inte ni inte fick amningen att fungera. Koppen är det alternativ man använder sig av när mamman vill amma men barnet måste få i sig energi ( har för mig att Liam hade lågt blodsocker) för att få upp blodsockret. Koppen ska inte störa amningen då barnet ska lapa i sig mjölken. Ville vara ta bort din oro för koppen. Vi använder oss av det på våra barn på jobbet då mamman vill amma. Tror att det blev tokigt eftersom att ni inte fick det stöd ni behövde på bb och på BVC. Låter som en bra idé att skriva det i förlossningsbrevet. Säg det även till personalen när ni kommer till avd och kräv hjälp! Stort lycka till! Hoppas det går bättre med både förlossning och amning ☺️ Kram

Svar: Jag hoppas du har rätt.. Jo exakt han hade lågt blodsocker och allt annat! Men dem visade aldrig mig eller försökte engagera sig i att tutten skulle in i bilden så kommer verkligen försöka det denna gång och både skriva och berätta på plats för personalen.. Tack! Och hoppas allt är bra med er 😊
wall-iie

2015-04-06 @ 15:49:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0