Telefondag!

Mest suttit i telefon idag då jag krånglat till det lite med försäkringskassan.. Men efter 2 samtal dit och kötider på 1h så ska allt vara löst nu. Skönt! Hörde mig även för hur det funkar om jag skulle bli vidare sjukskriven men det var väldigt simpelt var bara att skicka in ett intyg och sen skulle allt rulla på bara. Skönt! 

Sedan har jag varit i kontakt med familjerätten om faderskapsbevittning. Så imorgon redan ska vi få skriva papper på att R är pappa.. Rätt skönt att få det klart innan alla semestrar och sånt börjar, man vet ju aldrig hur länge man kan får vänta då. 

Annars så har väl inte hänt så mkt vi hjälptes åt att "vårstäda" bilen och lämna vinterdäcken hos Rs mamma. Så nu sitter jag i soffan med molnande värk i ryggen, men antar att jag får skylla mig själv! Men blir ju galen av att bara sitta/ligga still hela dagarna någon gång måste man få trotsa lite även om karman biter mig i rumpan direkt och jag får ont. Satt mest och torka invändigt, allt annat fick R göra med order från mig. 😜

Imorgon blir det ett läkarbesök så får se vad han säger jag har fortfarande den tryckande känsla nedåt och det känns emellanåt som om hon trycker ut allt jag har där nere. Bäckenet är ju som det är jag tar allt i min takt och smärtan kommer och går hela dagarna.. Ibland har jag svårt att ligga ner oxå då det strålar från ryggslutet ut i benen. Så jag skulle bli förvånad om han gjorde bedömningen att jag kan jobba sista veckorna nu för jag känner att det skulle vara omöjligt både tempomässigt och de långa passen som bara är stående. Men vi får se imorgon! 

😊


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0