Carrå

carrå - mamma till Isabella om 1 Januari 2012:

Hur funkar det för er när du inte har fasta tider och Liams förskoleplats? :) Kommer nämligen bli samma här och jag är lite orolig för det..Jobbar du varje dag? hur ser liams schema ungefär ut? :)..Hoppas du vill svara och att ni må bra!

Svar: Jag lämnar honom väldigt skiftande tider.. Man måste ju informera kommunen om hur många timmar i veckan han går för att betala rätt förskoleavgift. Så jag har anmält honom 30h i veckan. Det är ungeför vad jag jobbar, det skiftar lite men det gör det nog för alla men snittet är 30h per vecka. Sen lämnar jag in lapp till fröknarna om mer exakta tider, men det är bara att du vid inskolningen kommer överrens om något. Anmäler man tiderna via hemsidan som vi gör här i Norrtälje så måste dem vara inne 2veckor innan nya schema gäller men mitt schema kommer inte första 1 vecka innan jag går på de, så därför har jag bara anmält antal timmar och sen ger fröknarna dem exakta tiderna månadesvis på lapp :) Det har funkat jätte bra och vi har en almenacka med fler rader att fylla i så där har han en egen dagis rad som vi fyller i hans tider och vem som hämtar :)

Men som sagt prata med dem på dagis så det funkar för er :D Dem hjälper säkert gärna till :) Lycka till det kommer att ordna sig :)

Jag är anställd på 75% men jobbar oftast 5 av 7 dar i veckan kan även ha schema på 6 av 7 dar vissa veckor!

Men ungefär fast varierar massa:
Måndag: 8:00 Jag lämnar, Jimmy hämtar 16:15
Tisdag: 11:00 jag lämnar, Jimmy hämtar 16:15
Onsdag: 7:30 Jag lämnar, jag hämtar 14:00
Torsdag: Ledig
Fredag: 14:30 jag lämnar, Jimmy hämtar 16:15

MVH// Jessica


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0