1 Januari 2012

Första blogg inlägget för detta i år.

 

- Bilden tagen från Aftonbladet.se

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14151982.ab

Har det inte gått för långt? Undvik onödiga skador och FÖRBJUD nyårsraketer! 

Igår var vi hos Peter och Sophie och käkade och tittade på raketer vid 00:00 slaget. Tack för en fantastiskt mysig kväll med otroligt god mat :) Vid 00:00 slaget skickade vi upp rislampor så otroligt vackert och mkt bättre än dem där jävla raketerna. Dem skadar mer än vad dem är roliga. Tänk vad folk bränner pengar på mågot som knappt tar 12 sekunder att bärnna upp :/ Tänk på alla djur och barn och gör som i japan och skicka istället upp dessa rislampor med olika budskap på. Liam fick rita på en och sen skrev vi Liams namn på en annan som vi släppte upp :) Jag tycker verkligen att raketer borde tasbort, förnjudas ja kallat vad du vill. Om man vill skjuta så bör det finnas regler och lisencer att söka. igår såg jag 11-12 åriiga pojkar springa runt med tända raketer och skjuta mot varandra och upp på balkonger, är inte det ett tecken på att det inte funkar?? Föräldrarna har ingen koll och även om dem tror de så hur kan de då bli så här? Det började brinna på en balkong här på Lommarvägen och det blir bara tråkig stämning för folk skriker hit och dit. När dem andvänds på rätt sett så vist. Men nu skjuts det hur som helst i gränder mellan närstående hus osv. Regel ett borde väl va att man går ut på en väg eller på en stor parkering och under uppsikt skjuter sina raketer?! Men så går det inte till iallafall inte här! Jag är glad att vi var ute hos Peter och Sophie. Synen här på gården är ett stort tecken på att det borde förbjudas!!!!

Nu är det ett nytt år med Nya möjligheter och mål. I år så har jag kanske inte så där jätte mycket att uppnå som jag kan komma på just nu. Men vist finns de saker jag vill göra i år...

> Jag vill göra min 3dje tatuering
> Åka utomlands!
> Vill komma igång med bloggandet mer
> Sen mest jobba och tjäna pengar
> Men mest av allt vill jag spendera så mycket tid som möjligt med min underbara familj, se Liam utvecklas och fylla 2 år.
> Kanske hitta ett nytt jobb?! Ingen brådis för just nu trivs jag väldigt bra men skulle vilja ha ett jobb med mer fasta tider :/

Med 2011 i ryggen så kan jag bara säga att det var ett bra år. Mkt som hände både posetivt och negativt. Posetivt är

- att Liam gjort så många framsteg och att inskolningen på dagis gick så fantastiskt bra.
- att jag börjat jobba igen känns än så länge bra.
- att det gick så bra för oss i Fsk Dam både i cupen och serien.
- att Jimmy tog steget och sålde av sin gamla kärra för att skaffa sig en V8 som faktiskt funkar. Kommer nog komma mer om den i år ;)
- att min bror äntligen fick ta steget ur mammas trygga bo och hitta sitt eget.
- att mamma fick bli chef för sin avdelning.

Ja, jag kan hitta så mkt mer men det räcker där! 2011 var helt enkelt ett bra år på många sätt. Men inget år kommer att slå 2010!!!!

2012 kommer vara min bästa vänn Sophies år och det är hon värd!! <3


Gott Nytt år!



Kommentarer
carrå - mamma till Isabella

Hur funkar det för er när du inte har fasta tider och Liams förskoleplats? :) Kommer nämligen bli samma här och jag är lite orolig för det..Jobbar du varje dag? hur ser liams schema ungefär ut? :)..Hoppas du vill svara och att ni må bra!

2012-01-02 @ 19:27:33
URL: http://ettnyttsteg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0