Sjukdommar, Match ref och Allmänt


  



















Jaa, äntligen så är vi friska.. Är bara Liam som käkar penicillin mot halsinfektion och lymfköttelsinfektion :( Lilla hjärtat har varit väldig dålig innan vi tog oss till läkare..

Det var så här att först så vart jag sjuk förra söndagen då jag spelade match, jag kolappsade snarare, orkade ca 5-8 minuter max ute på planen och de var riktigt riktigt jobbigt.. Sen så har vi legat en och en här hemma. När Liam då vart sjuk så trodde vi ju först att de var samma som jag och Jimmy haft. Skillnaden var att Liam fick bra mycket högre feber och helt stillaliggande, när jag menar hög feber så har han legar över 40 grader varje dag.. Var ut och läste på vårdguiden att dem kan ha 3 dagarsfeber och att de bör bli bättre sen. Men tredje dagen så vaknade vi och han hade fortfarande hög feber. Vi avvaktade ännu ett dygt då dem ändå skulle säga åt oss att ge honom kallt att äta/dricka och sen alvedon. Han vart piggare av alvedon men lika sänkt efter några timmar igen.. När vi vaknade upp 4 dygnet (fredags) så stod jag inte ut längre Liam hade 40,9 i feber och bara skrek av smärta.. jag ringde efter Jimmy som åkt till jobbet och han var hemma 20 min senare då han var lika orolig som jag men de var för tidigt att ringa BVC eller husdoktorn så ringde sjukvårdrådgivningen, dem beordrade mig att så fort telefontiden öppnade så skulle jag ringa och få träffa läkare samma dag. 1,5 timme senare så satt vi hos doktorn och han gav oss akutlappar till provtagningen och sen fick vi sitta ner och vänta på resultaten ett tag. Liam var ganska pigg medans vi var där menhan är livrädd för läkare så satt som fast i mig och grät då läkarn gjorde sina kontroller. Tillsist gav han oss en akutlapp till provtagningen och vi fick gå dit på en gång utan ett ord från läkaren i stort sätt. Efter de blir vi sittandes ett tag innan vi fick komma in till doktorn igen, skönt tänkte jag då var de väl inte så farligt som han befarade. Men väl inne hos doktorn så berättar han att sänkanprovet som egentligen ska ligga på 6-9 för barn under 2 år var betydligt mer för Liam, 67 visade hans prov. Så en ordentlig infektion i hals och lymfkötteln. Lilla hjärtat vi förstår att du skrek hela morgonen. Doktorn skrev ut penicillin åt Liam som ska tas 3 gånger dagligen med start direkt då vi kommit hem. Nu har han käkat de sen i fredags och idag är han precis som vanligt igen första morgonen på läänge som vi lekte hela förmiddagen. Så skönt att se honom återställd :)

Jag skulle ha jobbat i torsdags men fick då vara hemma för vab då Liam var så dålig så klart.. Men jobbade hela helgen och är hemma för vab idag igen. 4-5 dagar vill dem att man är hemma för smittriskens skull!


Matchref
Igår efter jobbet så for vi direkt ut till Häverödal (Hsk) för att lira match. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva känns så surt att snubbla på mållinjen.

Första halvlek så startar vi trögt och häverödal får 2 mål första halvlek som dem gjort välförtjänt då vi inte alls var med sen att målen var riktiga skitmål, men mål är mål!

Andra halvlek så har vi bestämmt oss, aldrig att dem ska få matchen så här lätt. Halvlek 2 startar och hsk tror redana  att dem vunnit de märks för dom är inte alls med på att vi rykt upp oss innom dem första 10 minutrarna så har vi kvitterat till 2-2 via Mickis båda gångerna. Hsk blev ganska så paffa då vi helt plötsligt fick de mesta med oss. Ja, matchen var ganska så jämn och de märktes att inget lag egentligen ville ge sig och de märks. Nu när vi bestämt oss att köra lika tufft som dem så är de helt plötligt dem som ligger ner i duellerna och gnäller. Domarn dissar dem och säger att dem alltid gör så?! Jaha men ge dem en varning om du nu tror att dem filmar? hum, aa diskutabelt om ni frågar mig!! Hur som så blir matchen tuffare och anfall på anfall görs.. med 10 min kvar så vill inget lag ge sig vi har 1 boll precis ovanför ribban och en precis utan för stolproten. Men med 4 minuter kvar att spela så lyckas Hsk få in en boll inät, attans.. Men vi ger oss inte vi pumpar nu bara åt deras håll men utan resulat matchen slutar 3-2 till Häverödal. Är en jämn match men målen som räknas jag hade tyckt att 2-2 var mest rättvist utifrån lagens insattser.

Idag så blir det fotboll ikväll igen. Jimmy har match och jag tänkte smita iväg och kika på Vallentuna - Rådmansö klockan 19:45 på Vallentuna IP. Hör av er om någon mer ska dit ;)


Kommentarer
Lena

söt bild på liam när han sover på golvet hoppas han mår bättre nu ?? går han på dagis annars nu då ??

isabelle går på dagis 5 dagar i veckan hon blir så glad över att få gå till dagis :)

2011-09-05 @ 14:46:55
URL: http://isabellemariell.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0