Löften?

Jaa, har suttit nu ett tag och funderat på de här med löften? Måste man ha ett nyårslöfte för att klara av saker här i livet? Eller är de bara ett sätt att sätta gränser för sig själv 1gång om året? Jaa, de finns säkert dem som tar detta på högt allvar och klarar de men seriöst... Inte äta godis, bli nyttigare, börja träna.. Är inte detta något man borde göra regelbundetet utan att behöva lägga ett löfte? Jag hade godislöfte engång men tror jag bröt de en vecka senare, de är ju skit svårt att klara om ingen i ens närhet hjälper till och stöttar, där satt jag och inte fick äta och mina bröder stoppade i sig massor?!.. Nej mitt "löfte" började för länge sen har nu tränat i 3-4 månader och jag hade ju ett mål att klara innan 2011 hur tror ni de har gått? Joo, jag var nere på 70,3 någon vecka innan jul sen under jul gick jag säkert upp lite men vägde mig på vågen uppe på gymmet idag och den visade 68?!... Men vågen här hemma säger 71 så vi tar väl de mittemellan åå då får vi 69,5.. Såå jaaa jag klarade de, men jag är ju långt ifrån mitt slutmål! Men att klara detta var verkligen viktigt för mitt välbefinnade. Åå nu kommer de bara att gå lättare och lättare...

Imorgon ska jag träffa en gyminstruktör som ska hjälpa mig med ett träningsprogram. Jag vill ju träna kroppen fastare men inte bygga för mycket muskler.. Benen är inte så noga då dem får de tungt på fotbollsträningarna men den övriga kroppen som, magen (förtfarande väldigt mjuk, nertill), överarmarna (gäddhänget), och axel och skulderbladspartiet. Tappar man där runt så kommer nyckelbenen fram åå då känner man sig mycket smalare bara för att dem syns, sen är de ju väldigt fiint oxå ;) Men de gäller att man inte fuskar med kosten om träningen ska ge resultat men jag har en sådan motivation till att träna just nu så tror de kommer bli kanon till sommarn. Bara några kilon till och lite fastare hud så kommer jag må mycket bättre bland folk oxå :D

Jaa, men tillbax till de där med löften.. Jag tror att om man är flera som hjälps åt så är ett löfte lättare att klara än om man är själv. Jag har inget direkt löfte men några mål med året som kommer.

- Ändra min spegelbild
- Hitta nytt jobb
- Spara till en resa
- Sluta bita på naglarna
- Bara VARA MED min familj så mycket som går.

Men de är ju och andra sidan sånt som alla vill på ett eller annat sätt. Neej men kortfattat inga nyårslöften har mina mål sedan tidigare att klara :)





Kommentarer
kurdisk muslimsk tjej <3

godnatt <3

2011-01-04 @ 01:33:14
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0