8 Månaderskontrollen

Idag har vi varit hos Karin på BVC. Liam visade stolt upp allt han lärt sig sedan sist och han skulle upp och klättra på henne oxå. Hon frågade mig om jag tränat med honom mycket? Men jag berättade att han mest ligger på golvet och lär sig själv. Hon berättade att lite större barn inte brukar orka sin vikt innan dem är 1 år så att han redan står upp och går runt möblerna tyder på en envis stark liten kille. Han trodde defenitivt att han går innan 1 års dagen. Bra eller inte de är svårt att säga?! Oftast så känner dem ett behov av att lätra sig saker och när dem är redo så gör dem de bara och samma sak är ju med Liam. Han kurva ser jätte fin ut och den börjar nu att plana ut han är faktiskt inne på banan nu så de är fullt normalt.

Hon frågade om jollret och precis då så säger Liam, pappppaap. Hahaha!! Så jag han inte säga något först hon Karin sa oj, de med.. Haha!! Aa han går verkligen fort framåt på alla plan.

Vi pratade lite om maten och jag berättade att han verkligen inte tycker om dem där torsk burkarna som finns för barn så då gav hon mig tipset om fiskbullar i hummersås.. Så på hem vägen och efter en låång promenad så gick jag in på coop och köpte en sån burk, och han älskade de verkligen. För de är ju så att fisk innehåller mycket bra fetter och omega 3 så de är viktigt att dem får i sig de oxå. Så tur att jag kom ihåg att ta upp de med henne.

Vi bokade en tid hos tandhygienisten (stavning?) nästa vecka för nu när han fått sina första tänder så är det viktigt att bekanta sig med tandborsten och tandkrämen. Vi skulle börja lite innan om vi kunde. Men vi har ju borstat lite på honom faktiskt bara de att vi inte vetat vad vi ska ha på?! Men hon berättade att man ska ha vanlig tandkräm, sån som vi andvänder men bara ta så lite som halva hans lillnagel.. Så de ska bli roligt ikväll att se honom då vi borstar tänderna med tandkräm för första gången :D

Fan, lilla Liam börjar bli stor tänk han är snart 1 år (i Maj) och kan redan så mycket.



Kommentarer
mamma

Liam betydet "stadig, fast försvarare" Irlänsk kortform av William

2011-01-19 @ 16:02:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0