Tack RSK!

Jaa var ju ett bra tag sen jag skrev under kategorin fotboll. Är ju så att de inte blev så mycket fotboll förra säsongen och denna säsong så missade jag ju halva! Men denna säsong vart ännu mer än vad jag hade bestämt innan. Mitt mål var 1 kanske 2 matcher, men dåligt med folk som de var i RSK så spelades halva säsongen och efter 2 matcher så stod jag från start och spelade hela matcher. Hum, tänker ni antingen är tjejen grym eller ett dåligt gäng.. Nej varken eller!! Rsk har haft en väldigt tung säsong med dålig närvaro på träningarna och klassen på spelare kanske inte är den bästa MEN "med hela 9 gravida och minst lika många skadade", som vår tränare sa så är de svårt att tro att säsongen skulle vara lätt. De tappra spelare och tränare som faktiskt tagit sig ner trots tunga motgångar och kämpat för blå/vitt bör ha en eloge och inte klassas som dåliga spelare.. Är ju så att dessa spelare har gjort de mesta för att få komma ner till Rådmansö Schakt Arena för att få lira boll med underbara tjejer, är ju dem som är Rsk Damlag. Vist jag älskar kanske inte alla och tycker vissa borde göra något helt annat men DEM är ändå där och ställer upp, de är vad som kallas att ställa upp i vått och torrt för sitt lag/klubb!

Jag är en av dem som varit borta i 1 år och kommit tillbax med flaggan i topp och varit nere trots att min son var endast 2 månader då jag började igen. Men nu är jag inte ute efter att ni ska tycka att "vad duktig hon är" eller något sånt utan de jag vill nå fram till är att ALLA offrat exakt lika mycket dyrbar tid som vem som helst. Så vad man än har haft för ursäkter så planerar man inte i tid så blir de som i RSK att spelare försvinner "no where". Nu menar jag inte att RSK skulle ha planerat utan att spelare skulle varit ärliga och sagt att jag kommer hellre satsa på .... än att kanske vara där varje gång. Men att bara hoppas av utan att informera dem som tagit ett stort ansvar att leda laget, är i mina ögon SKIT! Tänk dig att planera ett party som alla är jätte positiva till men sen skita i att höra av sig och inte dyka upp, skulle du inte bli besviken? All tid är lika viktig under planerandet som vid utförandet..

Nu i år kommer jag att tacka för deras tid och den chans som Rsk som klubb och de tränare har lagt ner för att JAG ska få spela fotboll. Rsk är min modersklubb och kommer alltid att vara den roligaste klubben jag spelat i men allt har sin gräns och nu är det dags att testa mina vingar lite och testa mig som fotbollsspelare.

Så stort TACK för allt och jag hoppas att vi ses igen :)



Kommentarer
Elin

tråkigt att du lämnar rsk.

2010-10-25 @ 20:17:55
URL: http://elindenfina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0