BM, sista besöket?

Jaa jag hade skrivit ett inlägg om BM nyss men då jag skulle publicera så stängde jag istället ner rutan och vips så var allt borta!!

Sofie var med mig till BM idag för att göra mig sällskap inget annat, hon är inte gravid elelr något sånt!! BM tog mitt blodvärde som idag åg på 111 och det innebar att jag nu skulle börja med Järntabletter. De andra såg mycket bra ut.. Sen mätte hon mitt SF-mått som till denna vecka hade växt på sig 2 cm från 34 till 36 så han växer på sig där inne och de känns oxå. Hans hjärtslag låg på 140 vilken är kanon!

Hon skrev sin sammanfattning av graviditeten och det vart nog en kort sådan. Då min graviditet har varit så bra och jag mått så bra hela tiden. Hon skrev i att jag ville ha rådgiving om bedövning på plats sen om de skulle vara aktuellt. Så nu känns det nära hon avlsutade med att ja vi får väl se om det blir en gång till men vi bokar en tid iallafall. Spännande gick en rusning genom min kropp då vi bokade en tid klockan 11 den 19 Maj, dagen innan BF. Fick en lapp med grejer jag ska ringa då jag har kommit hem från förlossningen så nu mina vänner är det snart VERKLIGHET!

Träffade Sara i väntrummet, jag viste att hon skulle tid samtidigt så vi åkte dit några minuter tidigare så jag han prata lite med henne.. Hon är så fiin med sin stora runda mage :) Och hon skröt lite med att hon trodde att hennes slempropp börjat släppa, lyckost!! Haha. Så nu funderar jag på om jag ska gå ut och gå en rast promenad innan Jimmy är hemma om en timme. Så kanske det händer något här med, BM kände att han nu låg långt nere på mig och trök mot slidbenet (som jag pratat om tidigare) Huvudet låg nämligen så långt ner att hon knappt kunde känna det så han är på väg som honn uttryckte sig!! hihi..

Neej, mycket babbel om bebis och jag hoppas kunna dela med mig av en bild på honom snart!! Är många bloggar som fått sina små nu och de är ju så underbart att få se dem små så längtar tills jag får lägga upp den första här med :)


Kommentarer
Emma

Hej!

Näe nu börjar verkligen nedräkningen.

Haha ja min mage hänger ganska rejält också! Min sambo skrattade åt mig igår när jag satt rak i ryggen i soffan för min mage hängde ner mot soffan! =)

2010-05-03 @ 15:02:40
URL: http://mamaem.blogg.se/
Malin, 19 & Gravid

Nej, precis! :p

Jodå, det är bara bra. Går och väntar & väntar :p

Själv då? :-)

2010-05-03 @ 15:06:00
URL: http://mmylove.blogg.se/
Malin, 19 & Gravid

Jo, det är samma här!

Men nu är det verkligen inte långt kvar :D

2010-05-03 @ 15:27:06
URL: http://mmylove.blogg.se/
Emma

Ja, helt sned är magen ibland! Han har rumpan på min högra sida så där putar han ut den samtidigt som han sticker ut ett knä eller en häl ganska lång till vänster i magen! =)

Jag vet inte om han har fixerat sig än.. ska till bm på onsdag (hoppas sista) och kolla. sist jag var där låg han långt ner, men med andra barnet kan det dröja ända fram till förlossningen drar igång innan bebisarna fixerar sig!

2010-05-03 @ 15:52:54
URL: http://mamaem.blogg.se/
Emma & Theo

Tack :) Ja det är en dröm att komma i dom, hehe trodde att det skulle ta längre tid men jag har haft tur :) inte långt kvar för di ju :) vet du vad det är för någon som gömmer sig där inne? Mvh / Emma & Theo

2010-05-03 @ 17:03:46
URL: http://littletoddler.blogg.se/
Sofia

Tack vännen orden värmer, hoppas på att få se eran pojke snart men som jag skrivit så kommer han den 15e :) Kramar!

2010-05-03 @ 17:53:15
URL: http://mylifeback.blogg.se/
jessika

ååh, ja men bilar är ju så underbart ! finns det mer avkopplande än att sätta sej och åka en sväng ? :D och alla tror säkert det är din killes bil då ni kommer åkande. det tror de om min iaf, bara för att den är lite fixad :D men vafan. jag har då fixat min sj, fått hjälp (nu då jag var i v38) att byta ut de orginala stötdämparna/fjädrarna mot coilovers isf :)

vi kanske ses ngn gång i rättvik då, ska ev. dit en sväng i sommar och kika över dagen/kvällen bara :)

2010-05-03 @ 18:11:45
URL: http://blondinii.blogg.se/
Emma & Theo

Va roligt grattis! :) dom e så söta småpojkarna. Och jag tycker personligen iaf att det känns tryggare och "lättare" att ha fått en liten kille som förstabarn. Man behöver inte vara orolig på samma sätt som om en flicka sn när dom blir äldre osv ;) Har ni något namn bestämt eller några på lager? Mvh / Emma & Theo

2010-05-03 @ 19:52:44
URL: http://littletoddler.blogg.se/
Madelene

ja man vill ju det! jag hade turen att få en liten son, så tiden går ju inte så där galet fort som för de som får barn på 4-5 kg :p

kramar

2010-05-03 @ 21:06:29
URL: http://maddeluttten.blogg.se/
Mariell

Hej =)

Jag är nog fortfarande lyckligt lottad. =)

Gick upp tre kg sen när jag ställde mig senare så har jag gått ner två, så i stort sett har jag endast gått upp ett kg. Kan bli rena bantningkuren detta för mig. =D

Hur mkt har du gått upp? Och hur mår du och så? Närmar sig med stora steg nu. Har ni allt klart tills han tittar ut? =) Kram!

2010-05-03 @ 21:55:33
URL: http://tigerflikkan.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0