Liten vill vara stor!

Hejsan!

Vilket toppen humör jag känner mig på. Tror att det är solen som påverkar mitt humör, man har ju längtat så länge efter vårsolen så man bli helt till sig nu när den är här :) Promenaden idag var så skön att om de är sol imorgon med så blir de nog en sväng till innan de är dags för lite tårta på kvällen. Juste måste hitta en bra present till en 2 årig liten tjej, någon som har något förslag?

När vi var in på flygis så mötte vi några killar i 10-13 års ålder och den yngsta killen säger högt "Absolutvodka med hallonsmak är jätte gott". Jimmy och jag stannade nästan upp och tittade på varandra och lixom, va vad var de han sa! Helt sjukt han kan inte varit äldre än 11 år och säger något sådant som om han festade och drack massor. Hallå? hur går de till? vart får dem de ifrån? Blir så rädd då sminkningen redan är ett problem bland unga tjejer och de börjar kanske redan i årkurs 2 med någon sorts smink (mascara, läppglans ögonskugga m.m) och nu drickandet som tydligen kryper neråt i åldrarna.. Har samhället för höga krav på hur man ska vara och bete sig redan i den åldern, kan de vara så att reklamen om att inte dricka sporrar unga att testa ännu mer? Vart är världen på väg?

Tankarna är många men tycker så synd om dem på något sätt. Jag själv drack min första cider då jag var 16 år.


Mår verkligen dåligt då jag ser denna bild..



Kommentarer
Snart pappa.

Det är fruktansvärt att ungar dricker alkhol. undrar hur bra uppfostran de egentligen har fått! Föräldrarna måste ha fel någonstans om de tillåter ungar dricka alkohol

2010-03-09 @ 19:22:36
URL: http://pappatobbe.blogg.se/
jenny - mamma till elina

sv; hm.. går inte att kommentera inlägget under så får skriva här ist:) bilden i inlägget nedan, en turkos flodhäst eller om det är en gifaff(stavning?haha) elina fick en sån i lördags;p den är så söt! förstår att ni köpte den:)

2010-03-09 @ 20:14:45
URL: http://jennnyericssons.blogg.se/
Malin, 21 år & Gravid

vad mysigt :)

igår gjorde jag inte alls mkt om jag ska vara ärlig, men idag ska vi åka ut en sväng och hitta på något, för jag blir galen av att sitta inspärrad i denna lägenhet. även att det nästan är ett måste nu när ryggen börjar bli jobbig

2010-03-10 @ 11:13:35
URL: http://mammaflikkan.blogg.se/
Snart pappa.

Gjorde lite saker igår som vart så att min uppdatering var inte bra. Men det kommer bli en mkt bättre uppdatering idag. Hoppas ni hade en fin onsdag

2010-03-11 @ 08:45:28
URL: http://pappatobbe.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0