Fråga!

Hej Jessica, visst hade ni skrivit faderskaps papper redan ? vart ringer man , skulle jag kunna få numret :) ? Mycket krångligt med allt tycker jag , har du börjat planera föäldraledigheten ? / Sarah

Hej Sarah!
Vi ringde till familjerätten i våran kommun. Men fråga din BM om nummer de borde hon ha koll på. Sen tror jag att de är killen själv som måste ringa för att boka tid. Du följer bara med för att bekräfta och vara vittne då han skriver på pappret :)
Joo de är en del att hålla reda på men att fixa faderskapet behöver man inte göra först efter om man inte vill ha de klart innan förståss. Fixar man papprena innan så blir de ändå inte godkända först barnet är fött, för att få födelsedatumen :)
Yes, eller vi har skickat in alla papper och längre än så har jag inte hunnit men vi har tänkt lite här hemma hur vi skulle vilja ha det... Men allt hänger på hur mycket jag kommer får i ersättning beroende på hur många dagar jag kommer ta ut i veckan! Helst skulle jag ju vilja klara mig på femersättnings dagar men kan bli svårt med ekonomin då och då finns de inte så mycket annat val än att ta för 7 dagar i veckan! Så vi får se vad f-kassan säger om hur mycket jag kommer få per dag :)
Men Lycka till :)


Kommentarer
Angelica <3mamma till Liam & nr 2 påväg<3

idag har jag umgåts med en vän o hennes barn, lunchat osv =)) händer annars i helgen då? kram

2010-03-19 @ 22:07:25
URL: http://kronanskvinna.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0