Är det så här det känns att va lycklig, de e inga problem!

Jag viste att jag skulle tappa läsare efter att han kommit ut.. Men att de skulle vara ca 50 st trodde jag inte riktigt.. Men många läste nog bara för nyfikenhetens skull på vem han var. Sen uppdaterade jag lite mer under graviditeten än vad jag hinner göra nu.. Liam tar större tiden av min vardag och att vara mamma är ett heltids jobb utan tvekan. Men jag gnäller absolut inte, han är det bästa som hänt mig och för honom skulle jag kunna gå genom eld och vatten.. Men är lite tråkigt att se hur man tappar båda kommentarer och läsare, var ju de man bloggade för förr och de man vill ha om man ska blogga!!

Idag så hoppas jag på bra väder så man kan ta en lång promenad eller något i alla fall komma ut ur lägenheten en stund skulle vara skönt, plus att Liam sover så bra i vagnen!! Vi ska nog träffa Sysslingarna Milian och Felicia en stund oxå om vi får det att gå ihop.. Annars så måste jag till Apoteket och köpa en NäsFrida till Liam för idag är det täppt och han får inte i sig någon mat för att han blir så förbannad att näsan inte släpper in luft.. Stackar liten.. Så jag har fått mata honom med sked och portioner av ersättningen för att han ska få i sig något, jobbigt!! Men de är nog så här de är att vara småbarnsförälder? Att hoppa mellan rosamoln och nätter utan sömn, men tro de eller ej jag ÄLSKAR mitt nya LIV!! Även om mammahjärtat skriker varje gång han gråter, varje gång han inte är i min famn eller varje gång jag måste lämna honom en liten stund. Jag tror att jag är mer beroende av honom än han är av mig!! Kan inte tänka mig ett liv utan mina pojkar dem är allt för mig..

Men man ska inte sticka under stolen med att de är riktigt tufft ibland och man vill bara dra täcket över huvudet och bara ge upp. Men icke, det kan man inte göra och de är det som grejen med att vara förälder att de är du som ska få det där barnet att känna trygghet att må bra. Att vara förälder är en stor uppgift här i livet, är nog de största du kan få men också den bästa. Utan sina föräldrar så skulle dem aldrig klara sig och du får mycket tillbax, ett leende är värt mer än den där veckan av snoriga näsor och tårar. Ett skratt och du helt glömmer hur de är då dem är lessna. Liam skrattade för första gången igår och både Jimmy och jag hörde de, man glömmer allt annat. Vi båda eller i alla fall jag släppte några tårar av stolthet, han gör sådana framsteg och det är så häftigt att vara med om, det är just det som gör denna roll som MAMMA till den bästa i världen och inget band är starkare än den mellan en mamma och hennes barn!

Liam är en del av mig och det kommer han alltid att vara! Jag är så stolt över honom.

Även Jimmy har gjort otroligt stora framsteg, tänk på att han endast en gång har hållit i ett spädbarn innan han fick sitt egna. Idag så klarar han Liam själv i flera timmar för att jag ska få en chans att vila eller bara ta en dusch eller ut och gå för mig själv. Jimmy är en super bra pappa och han växer verkligen in i rollen ingen vet hur det är att vara mamma/pappa innan man är där själv, men nu växer vi alla tre ihop som en familj. Den familj vi kommer att vara för resten av livet.

Babbel tänker ni men de är så här jag känner och det gör mig gråtfärdig att tänka på hur dessa 6 veckor har varit. Förlossningen har satt sig och allt som hände där, galet vilken förlossning jag hade nu när jag kan läsa om resultatet men jag förstod nog inte hur tokigt de var när jag låg där.. Hur vi skulle klara första natten med honom själv eller vad vi skulle göra då han skrek i en timme... Men grejen är den att nu har vi klarat de och de gör oss starkare och framförallt säkrare på hur vi ska göra. Liam lär oss lika mycket som vi kommer att lära honom!



Jag älskar er så mycket!



Kommentarer
Sofie

Det är inte ofta man kommenterar andras bloggar. Men man blir sur när ingen kommenterar sin egen. Så man kanske får börja kommentera lite så kanske man tjänar på det själv ;) Tss!!

2010-06-22 @ 13:26:25
URL: http://fieh.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0