Till dopet.

Vi vill ju döpa Liam och nu har jag hittat några sång som jag så gärna vill ha med.. Den första är från filmen Tarzan, den andra från Lejonkungen och tredje från Aladdin här har ni texterna:

Nummer 1

Så gråt ej mera
Det ska bli så bra
Kom ta min hand
Här finns jag
Jag ger dig skydd nu för allt omkring dig
Och jag finns här, gråt ej mer

Ett litet liv
Men ändå stark
Här i min famn så är du trygg och varm
Det finns ett band som aldrig brister
Jag finns hos dig, gråt ej mer

För du finns inom mig
Ja du finns inom mig
Från denna stund
Nu och för evig tid
Du finns inom mig
Mitt hjärtas hemlighet
Du finns här inom mig
Alltid

Nummer 2


Från den stunden
Vi kom hit till jorden
Vi möttes av sol ovanför
Finns mycket mer
Än det du och jag ser
Mycket mer än vi känner och hör
En kärlek som är oändlig
Men så lite som vi kan förstå
O den sol som gick ner
Någon annanstans ger
Ett gryningsljus att förlita sig på

I en värld full av liv
Allt förenas här
Som en cirkel sluts
Av kärleks kraft
Alla har en plats
Allting har en mening
Det är vår värld
En värld full av liv x2



Nummer 3

Jag kan visa en värld
Vacker, bländande, härlig
Säg om du ska va ärlig
Har du drömt om den ibland

Jag kan lära dig se
Bortom magiska under
Oförglömliga stunder
Om du flyger bort med mig

En helt ny värld
Ifrån ett annat perspektiv
Ingen bestämmer här, var och när
Blir glömt högt ovan molnen

En helt ny värld
En plats jag inte visste fanns
Men här syns allting klart, så underbart
Att va här i en helt ny värld med dig

Kan jag tro det jag ser
Känslan är utan gränser
Ofattbart det som känns här
I en himmel utan slut

En helt ny värld
Blunda inte, jag ber
Så mycket vi har kvar att se
Nej, försök hålla andan
Jag är en stjärnas sken på himmelen
Och jag kan inte återvända hem

En helt ny värld
Överallt finns nåt nytt
Vi gör en upptäcktsfärd vi två
Varje stund är en önskan
Och jag ska fånga den och spara den
Då väntar sen en helt ny värld med dig

En helt ny värld
En helt ny värld
Som öppnar sig
Som öppnar sig
Ett drömpalats
En magisk plats

För dig och mig














Kommentarer
Ida

nej det är ju inte det, men just nu känns det så, för jag har inte känningar alls.

men hoppas på snart, för annars svettas man bort i denna värme!!! puhhh

tack du!

Och livet flyter på med eran grabb ser jag, härligt!

2010-07-07 @ 17:59:28
URL: http://chicalinda.blogg.se/
Anna

Jag skulle vilja läsa mer om ekonomin kring barn och sen se bilder för och efter förlossning :)

2010-07-07 @ 23:47:44
carrå - 19 år och gravid

Den första låten älskar jag, har också tankar på att använda den till dop eller liknande. För under hela graviditeten har jag spelat den för magen (dock den engelska varitionen). Jag tänker helt enkelt på livet i magen när jag hör den låten. Väldigt bra låt :D

2010-07-08 @ 10:20:37
URL: http://ettnyttsteg.blogg.se/
Saara ♥ Mamma Till Linnéa ♥

Jag fick det för länge sen av någon kommer inte ihåg hehe :P Men rensade ur garderoben och hittade det :D



Hur är det med er?

Kram

2010-07-08 @ 10:44:49
URL: http://itssaraslife.blogg.se/
frida-ungmamma

älskar dom låtarna, om jag va du skulle jag ta allihoppa! haha :). fast jag skulle tjuta som en gris, för dom e så jäkla fina :) kram

2010-07-10 @ 16:35:34
URL: http://kessielicious.blogg.se/
madde

ååh, dom är jättefina och jättebra alla tre! :)

2010-07-13 @ 11:42:24
URL: http://ekestolpe.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0