Vårat lilla hjärta!

Imorse hade mitt lilla hjärta frispel i magen tror jag då han snurrade och sparkade i mängder, så mysigt att ligga där med händerna på magen och känna honom sparka och svara då man pratar och trycker lite på magen. Han verkar må toppen där inne. Alla mammor där ute vet nog hur känslan är att vakna varje morgon och känna det lilla livet röra sig och hälsa god morgon, underbart! Det måste vara detta som är livet....

Lilla barn djup där inne under mitt hjärta, i mitt sinne.
Du finns där, fast ännu osedd trygg i magens mjuka bädd.
Vem är du mitt lilla knytt? Du vars liv är är orört, nytt?
Vad jag längtar till vår stund, mötets brinnande sekund!
Se din blick och möta dig, du som varit en del av mig.
Lilla barn djup där inne under mitt hjärta och i mitt sinne.

"Ur djupet"
av Jenny Andersson



Kommentarer
Arnela

aww, grattis till dig! vill också ha en bebis, längtar ! :(

2010-01-31 @ 10:14:36
URL: http://neeliss.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0