30cm Stor Kille Nu

Skönt att sova lite.. Blir nog att lägga sig i tid ikväll är öppning som gäller för mig imorgon oxå så då gäller det att vara pigg igen. Bara man väl tar sig upp så funkar det ju hyfsat och dagen går ju ganska fort endå. Men är jobbigt att man sover så dåligt då man är rädd att försova sig eller stressen över att klockan ringer 5:00 på morgonen de är inte roligt abra jobbigt! Vet ju heller inte hur lillkillen tar att jag mår dåligt över att sova så dåligt då jag öppnar.. Man blir ju orolig men han sparkar och rör sig där inne som vanligt så förhoppningsvis så påverkas han inte så mycket av det men måste nog prata med barnmorskan om det så de inte hände rnågot med vår lilla prins.

Nu känns det att han vuxit på sig är en fastare mage och en bökig bebis som vänder och sparkar där inne. Tänk att han är 30 cm där inne i den lilla kullan som inte går mer än 2 cm ovanför naveln. ofattbart! men fårst de små fötterna och händerna som puttar och sparkar på mig ibland för att träna musklerna som böjrar bli starkare nu. De står att man kan börja känna barnets hicka men de har jag nog itne gjort ännu. Men de mesta annat börjar komma vaknade här om natten och tyckte de kändes konstigt i brösten och opps då var det lite som hade runit ut, redan? alltså de är ju mycket individuellt men dem brukar säga att försföderskor märker av det här mycket senare just för att mjölkproduktionen inte varit igång aktivt förut men nu tycker jag själv att de börjat läcka tidigt vecka 18 kände jag de för första gången nu är det då lite mer och då är jag bara i vecka 23. Så jag hoppas att det oxå är ett tecken på att de kommer gå bra med produktionen när lillen kommer oxå så de inte avtar.

<-- Tänk att han är 30 cm och får plats i den där lillakulan. då förstår man at han d¨å coh då vill sträka ut sig och sparka på mamma lite. Men de små händer och fötter som sparkas och boxas där inne får gärna gör det för det är så underbart att känna, än så länge iallafall. Men jag kan ändå känna att det finns gott om plats kvar så han är nog ganska ihop rullad av sig.

Nu är jag iallafall på G med havandeskaps papprena de ena pappret är på jobbet och chefen eller rättare sagt cheferna  skulle fylla i dem klart i veckan men vi får väl se börjar bli lite stressad över att det ska bli strul och att jag inte hinner få det färdigt till början av Mar´, kan ju vara bra att veta lite innan när man ska gå av. Är en hel djungel med alla papper som ska skickas hit och dit. Men vi ska ta oss ner till Föräkringskassan och höra med dem så man itne bara läser och "tror" att man ska fylla i så eller göra si. För de börjar bli dags att få de färdigt för om jag får de igenom så går jag av 21 Mars och dit är det bara två månader sen är de 60 dagar till beräknat datum. Så de är inte så längt som man försöker intala sig att det är då jag inte än har fattat att han ska ut på något sätt.. hihi.

Nu har jag babblat på om allt möjligt. Men kan inte rå för att de är så spännande och de är ju de bästa med mitt liv just nu. Alla sparkar och att följa i böcker hur han utvecklas där inne. Nej nu ska jag mysa ner mig i soffan och njuta lite av min "fritid" så här på kvällen innan de är dags att krypa ner i sängen igen. 

Har ni några önskemål på min blogg så lämna dem gärna i en kommentar.


Kommentarer
Mariell

Va underbart det måste kännas när han rör sig där inne. =) Har bara känt något någon gång ibland. Så önskar nästan att man kunde flytta fram några veckor. =D Kram!

2010-01-18 @ 20:01:31
URL: http://www.tigerflikkan.blogspot.com/
Mariell

Ja absolut! Det är ju det man längtar mest till. Vill ju ha ut bebis nu! =D

2010-01-19 @ 17:12:33
URL: http://www.tigerflikkan.blogspot.com/
Anonym

Heejj :D

Snygg blogg , kolla gärna in min :D

Ha en trevlig kväll :D

2010-01-19 @ 17:37:35
URL: http://jossaahn.blogg.se/
aleeekz - tävling pågår

åh vad mys med en bebis :)



mår du bra idag?:)

2010-01-20 @ 14:01:36
URL: http://voffsen.blogg.se/
Jela - Bebis i mars

Söt mage :D

2010-01-20 @ 23:12:59
URL: http://jeliz.blogg.se/
frida-ungmamma

hihi nej vilken söt mage du har :) pussar

2010-01-22 @ 15:46:25
URL: http://aabsolutfridas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0