H-läkarn

Ååh hallå!

Igår var en snurrig dag då jag tror att jag ringde till jobbet ca 9 gånger och störde dem. Men allt löste sig tillslut och jag var hos läkaren idag. Han kom fram till att jag svankade en hel del, men de var inte så konstigt med tanke på den kula jag började få. Så fick i läxa att tänka på hur jag är i ryggen då jag rör mig. Vi kom överrens om att jag blir sjukskriven 50% tills nästa fredag och sen heltidssjukskriven tills Havandeskapspenningen går in om de godkänns. Jag har ju fortfarande inte fått något svar men skickade in mitt sista papper igår om ekonomin så vet inte hur lång tid de tar men borde nog få besked inom två veckor annars får man ställa sig i den där långa telekön på 34 pers och fråga hur de går.. Men om de inte skulle gå igenom så skulle jag ringa tillbax till min h-läkare och få en sjukskrivning till BF, så de känns bra! Efter nästa vecka är jobbet slut och jag har ingen aning om när jag kommer att komma tillbax igen, 1år? 1,5år? 2år? jaa vem vet!

Nu blir det att vila upp mig hemma och max gå och simma som min BM uttryckte sig. Att simma är bra både för mig och lillen då de får min kropp att kännas lite tyngdlös då jag är i vattnet åå lillkillen känner väl någon stimulans av de tror jag. 
Fick ett frikort på 15 gånger i badhuset så går jag ca 2 gånger i veckan så räcker de nästan till bf. Marika och jag var ner redan igår och simmade 30-40min sen var vi båda ganska trötta och de var ganska tungt endå. Men kändes bra i ryggen medens jag simmade så då var de vart lite träningsverk idag :)

Simning stimulerar cirkulationen, bygger styrka och uthållighet. Bra till förlossningen :)

Har inte haft några tankar på förlossningen tidigare men satt nyss och tittade på förlossningskliniken och då kom jag på ett papper som jag fick av BM som jag ska fylla i med lite fakta på hur jag eventuellt vill ha min BF om jag är rädd för något osv. DE GÖR MIG NERVÖS! Är de verkligen så nära nu att jag ska behöver börja tänka på sånt redan? Jag vet ju inte hur jag vill ha de eller hur jag vill att dem ska hjälpa mig, de visar väl sig eller? Jag tänker inte fylla i det än känns för tidigt för det och sen vill jag inte tänka på de riktigt än.. Jag ska ju ändå vara gravid i 3 månader till om inget oväntat händer och de vill vi ju inte.

Vi längtar något ofattbart efter de lilla livet där inne. Den dagen vi får se honom första gången eller då vi får hålla i honom för första gången det går inte att beskriva hur jag känner då jag tänker på de.



Kommentarer
Alexandra

Åh tack så mkt mitt vatten har gått nu kram

2010-02-23 @ 20:35:10
URL: http://piinkbarbiie.blogg.se/
Angelica <3mamma till Liam & nr2 påväg<3

hejhej =)) Här var ett ansikte jag kände igen! Joda det går bara bra, ska till mvc på månda & lyssna hjärtljud osv! hur går de för dej då, visst var de ni som skulle döpa till liam? :)

2010-02-23 @ 22:05:42
URL: http://kronanskvinna.blogg.se/
Alexandra

ja men det ska nog gå bra...

Tack så jätte mycket! Kram

2010-02-23 @ 23:00:43
URL: http://piinkbarbiie.blogg.se/
Angelica <3mamma till Liam & nr2 påväg<3

Jobbigt me ryggont ;( Hoppas det ger med sej lite iaf.. =))hihi jaa det är ju det, ska bli skojj o höra. Händer en dag som denna da? kram

2010-02-24 @ 08:33:02
URL: http://kronanskvinna.blogg.se/
Saara ♥Min Graviditet och Vardag♥

Hej hopp!

Jag utmanar dig :D

Du ska skriva 7 sanningar om dig själv :)

Lycka till!

Kram

2010-02-24 @ 11:36:48
URL: http://itssaraslife.blogg.se/
Angelica <3mamma till Liam & nr2 påväg<3

Jaha okej där ser man :) Idag har vi vart på en provtagning med liam.. Sen ätit donken =)) Nu e vi hemma o ska plocka lite o eventuellt byta gardiner i grabbens rum =) kram

2010-02-24 @ 13:26:34
URL: http://kronanskvinna.blogg.se/
frida-ungmamma

hihi rätt ;) kram

2010-02-24 @ 15:29:34
URL: http://johansflikkah.blggplatsen.se
frida-ungmamma

ja det är bara bra med oss, hur är det med er då? :)

2010-02-24 @ 15:31:16
URL: http://johansflikkah.blggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0