Vecka 31 i Text och bilder.

Ja då var vi hemma i Norrtälje igen efter en vecka uppe i dalarna och Rättviks egna vecka "Classic Car Week".

Vi åkte upp redan förra Lödrdagen och kom fram vid halv 4 ungefär, efter att vi vart in på diverse ställen. Men väl på plats så spanade vi in stugan som såg ut så här:

   

Vart inte kort på alla rum men på bilden längst till vänster så ser ni mitt och Jimmys rum fanns tre sådana rum fast i dem andra var det våningssängar. Bilden i mitten är på vardagsrummet och sen får ni se den trånga toaletten på kortet till höger.. haha! Var knappt så man kom ner med höfterna där alltså! Vart inte så många kort vid stugan då vi typ bara sov där.

Söndagen så var vi mest i Rättvik och spanade in bilarna som rullade förbi. Var ganska kalt och tråkigt den dagen faktist men Jimmy som var lite på lyset då gjorde kvällen minnesvärd. Haha!! Dagens uttryck den dagen var nog "våga vägra DePalma". Jimmy som är ett freek av DePalma var fram och kaxade lite med bilen som hade de som dekal. haha! Han säger att han bara var fram och visade upp sin DePalma tröjan men han kaxade!!!

 

måndagen så var vi in till Mora och visade Sofie runt som aldrig tidigare varit där. Handlade en del dricka på bolaget som vi tänlk festa på på kvällen men vart inte riktigt som vi tänkt oss utan kvällen blev en flopp och slutade väldigt tidigt att dricka. Stämmningen var lixom ganska död och alla retade sig på något kändes de som. Men lite bil tittande och lite vän gjorde oss nöjda innan de bar hemmåt igen.

   

Tisdagen själva Crusing dagen. Vi åkte Tonys Nova in till Rättvik och sedan något varv i stan. Liam trivdes som fisken i vattnet att åka, och även blöja gick att byta i en jänkare. hihi. vi runt och kikade på dagen och Sofie och jag tog oss en måltid på Big Street, ett grillhak som bara är ett måste om ni har vägarna förbi Rättvik. Tog en härlig fläskfilébit med en super god chilibea som åkte fiiint ner i magen.. Jag hade bestämt mig för att vara nykter denna kväll men att Liam skulle få vara hos Farmor i Garsås endå så han inte behövde bli förgiftad av alla avgaser som blir denna dag. Grabbarna skulle åka ett Crusingvarv och det tog dem ca 4 timmar. Helt sjukt mycket folk och bilar de är då. Staden är inte direkt stor och man åker igenom den på 4-5 minuter i vanligt fall. Men nu så går ju crusingen runt lite i stan oxå men FYRA TIMMAR helt sjukt! Köerna var enorma ut på stora vägarna och jaa, jag kan inte ens gissa hur många bilar som började koka längs vägen. Folk gick och rullade bilen för hand. haha!! På kvällen så skulle vi gå en till stan från dem andras hus som låg ca 25minuter från centrum. Sofie och jag som lessnat på de gänget bestämde oss för att ragga upp en raggarbil att åka med, Sagt och gjort så tummen upp och en bil stannade till. En härligt fiin Impala -65:a med grabbs i stannade och vi hoppade in och shoade förbi dem andra haha. Jaa i den bilen satt vi nog ca 3 timmar, sen messade Jimmy att han ville åka hem. Så ja kvällen slutade redan vid 2 och vi som var inställda på 5-6 på morgonen. Men bäst att sluta då det var som roligast, killarna kunde väl inte ta att vi hade roligare och fick ÅKA raggarbil :P Dagens uttryck blir: "Du, Snygga tjejen.... Men, INTE du." hahaha.

(Sofie har alla kort på sin kamera från denna dag)

   

Onsdagen
. Sofie åkte hem och jag och Jimmy åkte till dem andra och där blev vi väl hela dagen/kvällen. Grabbarna skulle på J.Lindberg på bowlingkrogen och jag skulle hem till Garsås och vänta på att Jimmy skulle hämtas, och vänta gjorde jag 5 så ville han åkte hem. Då var jag måttigt glad på honom!!

 

Torsdagen
bakis dag för Jimmy men vi tog oss ända iväg, gick ner till badplatsen som fanns där vi bodde. Den var inte så stor men lite mysig endå. Fotade lite på Liam och sen åkte vi till Garsås (igen) och hände med dem. En väldigt lugn och skön dag.

 
 
 

(Lägg märket till flugan som störde oss när vi fotograferade hela tiden)



Fredagen Var vi in till Mora och skulle kika till Tivolit som skulle vara men de var inte först senare så hade inte börjar då vi var där, men vi gick ändå en sväng på stan och hittade ett bar coola byxor till Liam. Sen så käkade vi ute tillsammans (jimmys mormor och morfar, Matte och Bitte, jag, Liam och Jimmy) Gissa vart om inte Big Street igen. hehe. Men de var de värt sista dagen där uppe innan de var dags att åka tillbax till stugan och städa för att sen packa in i bilen och börja ratta mot Norrtälje. Det bästa var att Jimmys morfar kom med idén att dem skulle hjälpa oss, själv satt han bara utanför och rökte.. hahahaa!! :)

Jaa nu idag så är vi hemma och håller på att pysslar med både de ena och de andra. Ska väl kanske göra något till middag snart men ingen bråtska än!



Kommentarer
carrå - 19 år och gravid

Okej, löningsdagen liksom, ganska praktiskt i så fall ;).



Ni verkar ha haft en väldigt mysig semester :)

2010-08-07 @ 19:40:44
URL: http://ettnyttsteg.blogg.se/
Saara ♥ Mamma Till Linnéa ♥

Låter som ni haft det jätte mysigt. Och jätte fina bilder har ni tagit ;)

Älskar dom där bilderna på Liam :)

Kram

2010-08-07 @ 20:02:09
URL: http://itssaraslife.blogg.se/
Saara ♥ Mamma Till Linnéa ♥

Ja din kamera verkar vara jätte bra :) Har du en system?

Ja, vi träffas i veckan :)

Kram

2010-08-07 @ 20:13:59
URL: http://itssaraslife.blogg.se/
Malin, mamma till Jamie

Japp, det är i mitt knä :) Jag har färgat håret, men det ser ut som fan :p haha.

Allt är bara bra med oss, hoppas allt är bra med er också? :)

Och att ni haft det bra i rättvik, min mamma har också varit där nu :)

2010-08-07 @ 21:02:28
URL: http://mmylove.blogg.se/
Saara ♥ Mamma Till Linnéa ♥

Hehe det gör inget. Lite semester yra har visst fröken ;) hihi

Kram

2010-08-08 @ 12:18:51
URL: http://itssaraslife.blogg.se/
Malin, mamma till Jamie

Njae, den bilden är gammal så jag är fortfarande blont! :)

Men färgar nog brunt om några veckor tänkte jag :)

Ja, det kan jag tänka mig :)

Vi har inte gjort mycket alls, bara tagit det lugnt typ! :)



Kram!

2010-08-08 @ 13:58:55
URL: http://mmylove.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0