Förlossning

Ja, i inlägget innan så är det ett stycke som tar upp om att man ska börja prata med sin partner om förlossningen. Vi har väl pratat lite om det då och då, men måste säga att det är svårt som förstföderska att veta vad som väntar och hru jag vill ha det på min förlossning. Vist vill jag att Jimmy ska lägga ner all sin energi i hur jag mår och ta hand om mig och sen ta emot vårt gemensama barn. Men nog vill jag i alla fall ha en barnmorska som är lugn och hon ska även hjälpa och tala om för Jimmy vad som händer eller vad han behöver göra.. Jag vill att han ska synas lika mycket som jag!!

Hur han vill ha det vet jag inte riktigt, och jag tror inte att han har funderat på det så jätte mycket. Självklart vill han inte att jag ska må dåligt och ha för ont, men de går ju inte att styra över så mycket. För mig och de jag förväntar mig är nog att han ska göra det där "typiska" som står i böckerna, Massera, tala lugnt om att det går bra, badda min panna... Ja det där som man vill ha och höra då man ligger där och har ont, KÄRLEK!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0