After work!

Fick precis åka med Sofie hem från jobbet.. Så nu har hon fått se hur jag bor efter som jag visade henne runt..

Idag på jobbet så var det rush hela tiden från 9 typ. Skojar inte har inte ungdomar något bättre för sig än att åka till Mc Donalds och göra oss helt färdiga.. Men men Ida var snäll och hjälpte mig så jag börjar lite senare imorgon iallafall :)

Annars så är det fredag men så känns det inte för mig jobbar hela helgen plus måndag och tisdag. Men sen så är jag ledig onsdag yeeh! 

 Sen är det även så här att jag funderar och funderar när det är rätt stund att säga det här men för er som sett min nya header undrar nog varför det är en gravid mage med där.. Och för er som inte viste eller förstått det så väntar jag och Jimmy vårt första barn ihop. Vi båda ser fram emot det massor och vi båda längtar som bara den och är upprymda för vad som kommer att hända och vad som sker i min mage. Idag är det v.14 och de innebär kanske inte så mycket.. Är väl inte först i 20:de veckan som det börjar bli roligt då magen syns och man kanske kan känne det lilla livet där inne.. Just nu har jag precis blivit av med illamåendet som varit enormt vissa mornar och har varit så att jag i 3 veckor käkade postafen mot just de. De har hjälpt mig så jag har kunnat jobba precis som vanligt utan att behöva springa på toa en gång i timmen. Men nu så mår jag betydligt bättre och har inte käkat dem på 1 vecka. Så glad att slippa!

Jaa, nu vet ni alla fall!

Nu ska jag sova för ska upp och jobba imorgon och lär vara precis som idag, mycket att göra!

Natti natti!

Vecka 14

Barnet

Fostret kan hicka. Kroppsdelarna är nu så tydliga att man till och med kan se vilket kön det har.

Fostret rör på sig i fostervattnet.

Mamma

Den trötthet du känt i början av graviditeten kan börja avta och du börjar känna dig piggare igen. Huden på magen tänjs ut. Hos många gravida kan en mörk strimma synas mitt på magen. Den beror antagligen på hormonella förändringar och brukar oftast blekna bort när barnet är fött för att försvinna helt efter något år. Undvik att sola under graviditeten eftersom det är lätt att få pigmentfläckar.

Bröstvårtorna och området runtomkring bröstvårtorna kan bli mörkare. Din livmoder är nu ungefär lika stor som en grapefrukt. Är det andra eller tredje graviditeten kan du uppleva att magen är större än första gången. Uppdatera din familj hela tiden om hur du känner dig så de kan stötta och hjälpa dig.



Kommentarer
Crille

Grattis Jessica.

2009-10-31 @ 10:33:03
Jessica

Tack Crille :)

2009-11-01 @ 19:52:20
URL: http://wahlqvist.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0