Prioritera?

Var nyss ute och läsate på vå hemsida och nyhetsbrevet som de lagt ut där.  (www.radmansosk.com)

För ett tag sedan så skrev jag ett brev som jag skickade till ordförande i klubben och bad honom nämna eller printa av brevet och skicka ut det till medlemarna. Han sa att han skulle kolla på det och sedan göra en egen tolkning att nämna i brevet. Mitt brev ser ni nedanför men detta var vad han tog med:

"Seniorutskotten:

Damlaget har som många redan vet blivit uppflyttade till division 4, med anledning av omdisponering i seriesystemet.

Om ni önskar följa Rådmansö herrlag lite närmare så kan ni via länken komma till Rsk bloggen som beskriver hur vardagen är som spelare i Rådmansö herrlag. http://www.rsk.blogg.se/


Vill ni veta mer om vad som händer så gå in på hemsidan. http://www.radmansosk.com/  "

Frågor som kanske DU kan svara på?!


Vad ska jag säga?! Tack! Nej inte en chans.
Hur glada känns det som om klubben är över att vi fått denna chans?
Kan det vara så att de inte ens tror på oss?
Om jag säger så här för att vara tuff: Herrlaget drog 8 raka förkluster medans ERAT damlag vann 8 i rad?! Dags att börja prioritera annorlunda kanske?

Vi har precis pratat om Genus i skolan och genussytem! Detta är ett praktexempel på en hierarkisk situation där mannen är norm och det är dem som är människor! Dikotomin om att hålla isär manligr och kvinnligt! Om klubben kunde försöka att jobba utifrån detta och börja se resultaten så tror jag att det kommer att fungera mycket bättre i framtiden!
Men troligtvis kommer detta ta en långtid att få jämställt då fotboll enligt Jesper Fundberg (2004) säger att "fotboll är en sport skapat av män och för män".


Jag vet att vi i damlaget är stolta över att representera Rådmansö sport klubb men är klubben stolta över oss?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0