Knivsta - Rådmansö 2-2

Matchen i onsdags gick väl sådära. vet inte varför vi går så segt i sista minutrarna, eller rättare sagt hela matchen. Vi startar med en toppen start och Chippen får snyggt sätta den efter några minuters spel på enbart deras planhalva. Vi rullar fin boll nästan hela första halvlek och de ser helt enkelt bra ut. Matchen var väldigt stadig men börjar gunga igång sista 15 i första. 

Efter halvtidsvilan och kanske inte så mycket pepp så går vi ut för att fortsätta. Några hängande huvuden här och där men vi kör på. De sätter nu press på oss, vi försöker få ihop laget men de var väldigt spelförstörande, med andra ord långa bollar som är svåra för oss att ta ner. Men vad jag la märke till denna match är att även vi är fruktansvärt bra på att slå långa bollar när motståndarna gör det, de visade vi i andra halvlek då många bollar rann ut i sanden, Shape up! De får tillsist ett friläge pga ett missförstånd i backlinjen hon gör våran målvakt chanslös och sätter in den fint. Ja då var det 1-1. Men vi ville inte ge oss och vi fortsatte nu att försöka ta ner bollen men lyckades inte alltid. Men med Matte snabb som jag vet inte vad ute på kanten fick vi många fina chanser. Det var många chanser på mål för både Anniz, Honken, Chippen, Matte och Annelie men ingen boll i nätt. Men tillsist på en frispark från vänster som de slog ut retur på som Annelie sedan får smeka in bakom målvakten. FINT, tänkte jag och många andra med säkert... 1-2 till oss! Men nu händer det som jag kallar för en Frösunda med några minuter kvar och ett fint psykist mål med kanske 10:an kvar att spela så fortästter grisfotbollen och vi får inte tag i bollen och kan definitivt inte hålla den kvar när vi väl har den. Vi blir tillbaka dragna och får inte samma press på dem som tidigare i matchen. De närmar sig vårat mål med stormsteg. Nervositeten blir bara värre och värre, känlsan kommer " det får inte bli en frösunda igen"! Chippen frågar vad klockan står på och dommarn svarar tydligt 2 minuter. Vi har bollen slår upp den långt till Matte men den når inte riktigt fram. FAN, de kommer med stormsteg frläge igen. Jag som är sista spelare snubblar till när jag ska göra min brytning och är där med borta. Men syrran eller om de är Fadde eller Pettson som är snabb hem mins jag inte men bollen går ut till hörna. Kan inte vara mer än 1,5 minuter kvar. de slår hörnan som vi får bort men inte tillräkligt hårt en av deras spelare slår in den i gröten igen och PANG! Jag ser bollen plötsligt ligga där i målet bakom Syrran och ingen hajar ett skvatt. Hur kan den gå förbi hela vårat lag och in i målet. Oförstått och dessutom som en snyting i fejset sista 30 så gör vi allt för att få upp bollen men dock hinner vi inte så långt innan domarn blåser av. Ja samma vissa som för tredje gången vi är för dåliga sista 15 och motståndarna kvitterar.

Blir så less och börjar tvecka på mig själv, vet redan nu vad tränarna kommer stå och säga på genomgången på måndag, Vad hände med försvaret och vart är kommunikationen, men jag är ledesen jag vet inte! Har inget svar, är för första gången helt mållös, vi pratar vi sliter vi gör så gott vi kan där nere vad är de då vi gör fel?! Tydligen är det något eftersom vi alltid får den frågan!

Men en sak som jag fick höra av syrran efter matchen i blen på vägen hem, vist har hört motståndarna och PUBLIKEN hela matchen stå och svära om oss och att vi spelar fult? Vi har aldrig fått höra att vi spelar fult och vi spelade precis som vi alltid gör. Men tillbax till sak hon hörde en åskådare säga: "man ska egentligen skicka in en rapport till förbundet och tala om hur Rådmansö beter sig"! Men snälla vad är det nu? Vad gjorde vi som inte de gjorde?! De svor varje gång de missade bollen, och klagade vi på de Neej! Så varför lägga ner energi på det under match att springa som en hackspätt på domarn och säga: "hon gör si kolla hon gör så blablabla", nej spela istället så kanske ni skulle bli bättre.. Å ett tips till hemmapubliken i knivsta knipp ni kommer aldirg få domarn på eran sida om ni står och skriker att han är dum i huvudet och att alla Rådmansöspelarna borde få rött kort. Nej, och till sist jag är så stolt över våra tränare och spelare som denna match bara knipper igen trots publik och spelare som talar om för oss att vi är dumma i huvudet och ett gäng idioter som inte borde få spela fotboll. Jag är stolt  RSK:are och de skulle förbundet också vara om de såg oss :)


Kommentarer
Soffan

bra skrivet jessica.. håller fullständigt med om att de var helt dumma i huvudet de där människorna i publiken...

2009-06-20 @ 16:16:51
URL: http://wwwsofikarlsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0