Tobo/örbyhus - Rådmansö 3-5

Vi tog oss till samlingen kvart i 3, ja vissa kom 3 verkar ha varit lite olika beroende på personer.. hahaa! Men Bussen rullade iväg strax efter 3 med Tobo i siktaren. Kändes som en lång resa och tog oss ca 1.5 timme upp! När vi kommer fram åker vi in i en liten by och i slutet av den byn ligger de en fotbollsplan uppe i skogen, mycket välkomnande att se en stäng och låst grind när vi kom fram.





Matchen Blåser domarn igång klockan 6 och vi börjar direkt med att få dem på våran sida av planen. Tankarna flög direkt igenom huvudet de är inte så dåliga som siffrorna har sagt om dem. Vi tuggar oss upp och kommer tillsist upp på deras planhalva vi håller oss där ett tag innan matchen börjar gunga fram och tillback. När de är typ några minuter kvar till halvtidsvilan så får vi en frispark i mycket bra läge, Anniz ser sin chans och Bombar in den bakom Tobos målvakt. Domarn Blåser strax efter deras avspark av för paus. Vi går in och bestämmer oss för att ändra på vissa punkter som inte riktigt har funkat. Ut går vi igen för att fortsätta matchen.

Andra halvlek inne bär många mål och bra spel stundtals. Vi börjar med att hyfsat snabbt öka på ledningen till 2-0 av Annelie tror jag de var med kanske lite tur får in bollen mellan målvakt och högra stolpen. Där efter kontrar de och vi släpper in 1 mål när dem snyggt får upp ett passningspel framför våran målvakt. Vi hadde inte så stor chans på den varken som backar eller målvakt. Vi borrar inte ner huvuderna för det utan fortätter att sätta hög press på dem kanske lite väl mycket stundtals som gör att de får farliga lägen, men Frida osm var trygg i mål gjorde många snygga räddningar
  Nästa som händer i matchen är att Honken får trycka dit en, äntligen säger jag, hon är en riktig fajter och är mer än väl värd de målet. Anniz får slå många fina frisparkar som är farliga framför mål. sofi har en riktigt fint skott på mål som tyvärr sätter sig i ribban. För ovanligehtens skull (NOT) så slog motståndarna långa bollar direkt från målvakt upp till forwads, jag kan tycka att vi vid detta lag borde lära oss att stoppa detta, men även denna gång när deras andra mål kommer så är det en rusning från en forwads som vi inte riktigt hänger med får till en hyfsad träff och för den över Frida och in i mål. 3-2! Nästa som händer i Matchen är att jag är på helt fel ställe och fråga mig inte vad jag gör där men på plats alldeles för högt upp i banan ska jag göra en brytning dock hamnar jag jävligt knassigt i situationen och får mig en bra dräff över knäet, bara att bäras av.
Efter de ser jag inte så mycket av matchen för all underbar PUBLIK som stöttade oss till 110% denna match Många finna våger fick vi av dem när vi gjorde något bra. Men tjejerna ute på planen kämpar på och på en hörna trycker Anna dit skallen och med en jädra träff så ligger den bakom målvakten. Så jävla bra! Sen slappnar vi av tror jag och med 10-15 minuter kvar att spela så gör dem ett till mål, 4-3, jag ber till gud att de inte ska bli en Frösunda grej av detta. Men vi ger oss inte utan fortsätter att trycka ner dem så med många armbågar i midjan och många smällar får vi en hörna till. CHIPPEN laddar kanonen och får en mycket fin hörna att träffa ANNAS panna igen. 5-3, med 2 mål gjorda av en mittback denna match bör de vara bevisat att Alla kan göra mål oavsätt position! Domarn beslutar sig ca 3-4 minuter efter Annas mål för att blåsa av matchen.... YES!

Underbart lir, underbara mål och 3 UNDERBARA POÄNG!!!

HURRA HURRA HURRA!!!!!


Anniz som lutande tornet


Fjollan Själv som ligger!


Annas Nick :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0