Madeleine Skogh

Men kalla henne Madde eller Myggan!


Myggan som jag väljer att kalla henne som även jag och Honken är skapare av. Hon är 16 år gammal och har precis gått ut nionde klass på Rådmansö skola. Hon har sökt till sam- ekonomi på Roden och i framtiden tar hon det som de kommer. Men det här inlägget ska inte handla om henne som person eller vad hon vill bli i framtiden utan hur hon är som fotbollspelare och hur hon är på plan, så låt oss börja.


Under somrarnas vardagskvällar så snor hon på sig fotbollspjuken och tar sig ner till Rådmansö Schakt Arena för att tränar fotboll med Rådmansö sk (RSK). Hon är aktiv spelare i klubben sedan 9 års ålder och har innan hon börjat med damlaget spelat med flickor 93. Nu när hon blivit lite äldre så är hon med och fajtas om en A-lags plats men är inte riktigt där än men om några år får vi passa oss. Hon har debuterat från start men hänger oftast med som avbytare. Jag tror att RSK:s framtid ligger trygg med Myggan som back! Hon är en tjej med ett jädra annama så retar du upp henne så räkna med att ta en smäll. Hon ger sällan upp efter att hon blivit förbannad. Fajtas du med Myggan får du räkna med att hon ger en hämnd förr eller senare. Men hon kan även vara en tjej med många känslor och en egen vilja. Jag känner igen mig själv från mina yngre dar i henne, i alla fall när det gäller fotboll!


På planen är hon en sten cool tjej med kanske lite mindre självförtroende än på träningarna men hon gör oftast det hon ska. Hon är en grym mittback/libro i u-laget och tjejerna kan känna sig trygga med henne där bak. Hon är en all spelare som klarar av alla positioner men är nog allra bäst som back. Som sagt ovan så går du i duell med henne så får du räkna med en fajter, hon viker sig inte så lätt. Hennes spelförståelse är enormt bra trots att hon hellre ser sig passa bollen än att skjuta själv vid lägen men hon styr laget på ett sätt som inte alla har förmåga till. Inte nog med spelförståelsen så har hon en bra teknik och de är också viktigt i fotboll. Men viktigast är nog förmågan att samspela med andra människor vilket Myggan inte har några problem med, vist man kan inte älska alla men man måste respektera varandra på planen och den förmågan finns.


Massa positivt har tagits upp nu så något lite mindre bra måste ju finnas?

Självklart finns brister hos en 16 åring. Men hon har hela livet framför sig för att lära sig nya saker och skaffa nya erfarenheter för att lyckas i framtiden. Jag är övertygad om att hon kommer bli en grymt bra fotbollspelare framöver och kanske att Svenska landslaget har en talang att hämta från Rsk i framtiden!

     


 



Kommentarer
Myggan

hahha, fyfan Jessica ;) det var bra ju ;D det mesta stämmer , hehe.. men bilden med västen :O ser ut som en riktig biff haha ;D <3

Men diggar inlägget enormt mkt :D

2009-06-27 @ 00:45:42
URL: http://maddeeskogh.blogg.se/
Jessica

Tack! Haha jag sa ju att jag inte skulle skämma ut dig!

2009-06-27 @ 15:42:19
URL: http://wahlqvist.blogg.se/
Myggan

hehe, bra det. men ja skämms inte för något :D <3 haha

2009-06-27 @ 17:48:46
URL: http://maddeeskogh.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0