Ultraljud

Imorse var vi så nervösa att vi inte riktigt kunde sova någon av oss vaknade tidigare än klockan så kroppen kände nog på sig att det var något på G idag! haha..

Vi åkte vid halv 9 och tur var väl det var ingen gasglad förare vi fick på morgonen så var väl inne till 10. Gick och spanade lite i affärerna vid odenplan men det var rätt fort gjort och då gick vi till Läkarhuset och anmälde oss där. Vi fick sitta ner i kanske 15-20 minuter och sen vart vi in kallade till ett rum där vi skulle få se den lilla. Hon började med att berätta att allt såg bra ut två armar två ben med tår och fingrar, ett hjärta som slog jätte fint och hjärnan såg oxå bra ut. Sen talade hon om att det var ett barn hon hittade, skönt! Hon visade oss att läpparna var hela och att navelsträngen såg bra ut och att moderkakan låg utåt. Hon sa ganska fort att hon inte trodde att jag var lika långt gånget som jag trodde utan det visade sig att det var svaj på 2 veckor så nytt datum på BF fick vi den 20:de Maj istället för den 6:e. Jag frågade om hon kunde se vad det var för kön och hon sa att hon tydligt såg en liten snopp där mellan hans ben. Hon fick fram en jätte bra bild som hon visade oss. Så en liten kille är det vi får till sommaren :)´

Strax efter det var det dags att mäta och han som legat så stilla och gäspat till och med under undersökningen skulle helt plötsligt gå en fotbollsmatch eller något där inne och började att sparka och vrida sig som bara den. BUS UNGE!

Men gud vilken lättnad det var att nu veta att allt är som det ska och känns toppen med en lite kille. Kommer nog bli en bra fotbollsspelare och en bil intresserad liten grabb.. Haha iallafall om vi korsar mig och Jimmy!


Lillprinsen mitt i en spark!!



Kommentarer
Kajsa

Grattis gumman :)

2009-12-07 @ 17:26:31
URL: http://kajsarosander.blogg.se/
Michan

Grattis! Jag läser din blogg varje dag och tycker det är superspännade att följa din graviditet!! Kul för dig med en pöjk i familjen ;) hihi

2009-12-07 @ 17:52:08
URL: http://michaelaronneborg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0