Linda "Pettsson" Pettersson


Finns så mycket att skriva om denna underbara, stark viljiga människa!
Hon har stått vid min sida i snart 20 år och på något sätt ska de få sin plats i rampljuset eller ja, rampljus och rampljus.

Hon är född på 1989 talet och som liten var hon en nyfiken tjej som gärna prövade allt från fotosken till flugsvampar. Mamma Marie och pappa Håkan kan inte ha haft det lätt med henne minsta bort blick och hon var på bus stigen.
Hon växte upp och gick grunskolan ute på Rådmansö och vandrade sedan vidare till Sthlm (Stockholm) och Danderyd för att plugga Marin och mycket där till. hon är nämligen en väldigt viljestark tjej som har bestämt sig för att plugga till Skärgårdskapten så just nu läser hon sitt andra år på Högskolan fortfarande i Danderyd men är ute och jobbar mycket på båtar ch snart så flyttar hon till Kalmar för att studera där ett tag. Japp, en enormt cool brud det här ska jag ta och tala om!

Hon har även valt att spela fotboll på sin fritid för Rådmansö sk vilket vi tackar för att hon gör. Hon är idag en av de viktigaste personerna i damlaget, hon är inte bara aktiv spelare utan sitter även med i prutskottet och Spelarrådet men är ansvarig och delaktig i det mesta som händer för damlaget. Men hon har inte bara en kariär som fotbollspelare och en viktig person i Rsk:s damlag utan hon är den bästa vän jag någonsin haft och hon kommer inte att lämna den platsen pga allt hon har för sig. Hon är den första jag skulle ringa om något hänt och hon skulle vara den första som kom hit för att ta hand om mig om något är på tok! Hon är en god vän och är det för många, hennes lur ringer nämligen 24/7.

Lindas framtid:
Utan tvekan tror jag på att hon klarar skolan med högsta betyg och tar sig snart ut på havet för att jaga bovar och sjörövare. Hon är så inriktad på sitt mål så för henne skulle de vara att misslyckas om hon inte klarade de. Men vännen du kommer klara det det vet jag! Annars i framtiden så hoppas jag att hon stannar kvar i Rådmansösk och forstätter vara så aktiv och engagerad. 























Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0