Väggspel eller direktspel?

Ja, jag som trodde jag var sen ut till spelarråds mötet idag visade sig att jag inte var den ända. Men vi satte igång vid sju med de punkter vi skulle gå igenom allt från matchställ och träningsoveraller till styrelsemöten. Men tror att det ialla fall gick hyfsat de flesta fråger måste skickas tillbax till styrelsen igen för beslut.

Träningen var lite mer fart fylld. Vi var som jag trodde fler idag än i tisdags. (Konstigt det där att det är många fler som kan torsdagar än tisdagar? Eller kan svaret vara så lätt som att det är träning innan match?. Hur som haver.) Hände väl inget speciellt så men tycker att våran tränares kända uttryck åter igen imponerar (eller?). idag fick vi höra hans nya uttryck "direktspel" istället för det orginella ordet "väggspel", han menade att en vägg står ju still och det är ju inte vad ett väggspel går ut på utan det är ju tänkt för att spela mer effektivt och fortare därför fick han det till direktspel. Fyndigt där Hjalle! Men tjejer det är inte bara Hjalle som tror att han är fyndig här har vi fler =)

Till dig Hjalle: Då sa jag till domaren på ren svenska. Go home. /Christer Abrahamsson
Hela bollen måste ligga stilla. /Ralf Edström
Kom igen nu killar, nu går vi ut och värmer upp i rektangulära cirklar. /Roger Gustafsson
Ett till: Nu är vi redo att börja andra halvlek och resultatet, 1-0, har stått sig över halvtidsvilan! /Agne Jälevik under Norrköping - Göteborg

Pettsson var verkligen på huget idag hon utalade de själv  "att hon var i form", synd bara att hon inte kan vara med på lördag :-( ...  Men jag hoppas att formen håller i sig tills vi möter östernäsk. på hemma planen.

En annan som jag i alla fall märkt börjar ta för sig lite mer är Ekis tycker hon ska fortsätta med.


Citat: Så länge man inte ger upp, har man inte förlorat.
Ett till bara för att: Det finns folk som hävdar att fotboll bara är en bollsport. Sant. Men då är det också sant att Grand Canyon bara är ett hål i marken i Arizona.

=)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0