UrBlåst!

Jaa, de skulle man bli om man var ute i det här vädret hela dagen. Är galet vad de blåser. Ååh Jimmy som ska åka båt från Åland ikväll.. Hehe..

Jag och Liam är ute hos Matte och Bitte i öset och dem är jus tnu ute och jag tänkte slänga upp ett blogginlägg :) Man kan inte riktigt förstå vad de är som sker i världen. Är helt sjukt det här med Norge och alla som dött. Hur kan en person få gå och planera något så stort i flera år och ingen märker nått eller sett nått?! Läst massa om dem som varit där som berättat om hur dem kom undan och hur dem sett sina vänner bli skjutna. Även om dem skriver om de så har jag svårt att tänka mig se min bästa vän dö i mina armar eller göma mig under massa lik. Helt ofattbart men i stridens hetta så gör man nog vad som för att få överleva, de jobbiga för dem är det som komma skall och alla spöken som kommer finnas med dem för livet. Jag menar han dödade 90 personen men har även skadad resten av alla som klarade sig för resten av livet. Frågan är vad som egentligen är bäst att bli skjuten eller att få överleva med alla hemska bilder och tankar. Man blir nog aldrig bra hur bra du än överlevt. Läste i Aftonbladet idag så var de en tjej som sett då dem tog Anders att han låg och hånflinade som om han var nöjd. Att dem inte sköt honom!! Sen att han som högst riskrar att få 21års fängelse... Vart är vi påväg? då han han ju ute om såg 14 år och kan göra om allt igen!! Nä, de skrämmer mig oxå att de säkert finns folk som ser honom som en förebild efter de här och kanske till och med vill göra samma sak fast någon annan stans. Jag menar: Finland, Norge! vart blir nästa? Sverige?

Gråter en skvätt för Norge och tror att de är många med Norge som sörjer och känner empati för dem drabbade!

Nää, var bara tvungen att skriva av mig lite.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0