Tips från läkarn till en hel natts sömn!

Nu är ni några som frågat mig vad de var för tips jag fick och trodde jag skrev de i går dagens inlägg men icke..

Han förklarade för mig att om man ger dem mat eller bröst då dem passerar 6 månader så kan dem sätta i system att vakna för att just äta för de är de dem fått för att somna om innan. Så för att vänja av dem så måste man ställa in sig 100% procentigt och ge sig in i att man ska klara de för de skulle bli jobbigt.

Tipset var att absolut inte ge dem mat på natten, dem klarar sig till morgonen om man ger dem en större potion eller ersättning/välling när dem ska somna första gången. Sen under natten vaknar dem gör de som krävs för att dem ska somna om FÖRUTOM att ge dem flaskan/tutten. Vagga gå ut med vagnen! De var tipset jag fick, han berättade att de funkat fört dem han tipsat om de till, de tar kanske 3-4 dagar och vi (föräldrarna) kommer att vara trötta för de kommer ta på oss. Men han har inte hört att de tar mer än 5 dagar. Han tipsade om att ta det på en helg för att båda föräldrarna ska kunna ta en nypa sömn på dagarna för de kommer behövas.. Nakdelen för dem som tuttar är att om de är tutten barnet är ute efter så blir det svårt eftersom du förmodligen kommer försöka vycha honom/henne till söms så har du tutten precis ovanför så där måste pappan ta större delen av smällen för att barnen kopplar maten till mamman och då aldrig blir nöjd eller somnar först du ger dig och ger tutten. Så ersättningsföräldrar kan ju på ett annat sätt turas om att söva barnet medans ett ammandes barns pappa får kämpa själv.

Hoppas ni förstår: INGE MAT PÅ NATTEN.

Vi kommer att testa de här och jag kommer blogga under tiden vi testar. Liam vaknar nu ca 2-3ggr per natt för just en snutt ersättning ca 300ml på en natt. Men de är det slut på från och med fredag!

Förstog ni inte så skriv gärna så försöker jag formulera om de :)


Tränar och tränar här hemma! Gissar på att han kryper innan jul :)



Kommentarer
Zandra

Okej då vet jag :) Vi har ju bara de problemet ibland.. eller iaf en gång per natt. Men som i natt somna han vid 20 o vakan inte fören kl 4 o då fick han 180ml o sov sen till kl 7-7,20. Så vi är ju rätt nöjda. Men som sagt.. Man vill ju att dom SOVER HELA NATTEN.. kram

2010-11-18 @ 13:28:45
URL: http://johnals.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0