Nu har jag tröttnat på mig själv och mitt gnäll dags att göra något åt saken!! Men behöver er hjälp...

NU ska vi snart äta och sen möta upp Sara och Ronnie och gå ner på Marknaden. Brukar inte vara så mycket roligt men är iallafall något som händer :)

Liam somnade vid halv 3 och då fick jag lite tid att fräscha upp mig lite så nu känns de lite bättre men långt ifrån att jag egentligen vill gå ut.. Men men, är de det här som kallas dreppresion?



Hur som helst så har jag bestämt mig nu.. Nu (från och med Måndag) blir det att byta ut mina dåliga vanor!

- Byta ut ljust bröd mot mörk
- Börja äta ordentligt med frukost (fullkorn, gröt och te)
- Äta på fasta tider med max 4 timmar mellan och då 3 odentliga portioner och sen mer som mellan mål t.ex. frukt en macka eller fil osv.
- Endast unna sig lyx på helgerna så som snacks, bakelser, läsk osv.

- Middagarna har jag inte riktigt satt mig in i förutom att de kommer bli mer laga mat än fördig som man värmer. Men typ byta ut visa sorter mot fullkorn eller bullgur och sen lägga till bönor och mer grönsaker.

Detta kombinerat med att Jimmy och jag ska komma igång med jogging 1-2 ggr i veckan så bör jag komma i form till nästa sommar!!

Kommer att faota bilder på mig varannan månad men kommer inte att lägga upp dem här, det kan jag säga redan nu. De kommer komma upp då jag känner mig nöjd och vill visa mitt resultat innan dess så vill jag ärligt talat inte se mig själv mer än nödvändigt.. Haha!!

Så vad tror ni? Kommer de att funka eller har ni andra tips? Gärna sidor med bra mat? Kanske har du en annan metod att dela med dig av??


Jag å min vän Linda vintern -09, Saknar dig hjärtat :/



Kommentarer
EmmaLi

Låter bra, kör hårt! :D

2010-10-06 @ 16:48:26
Linda

Låter som en bra plan vännen!! De där grejar du!! =) Saknar dig också hjärtat!! Men om en vecka e jag hemma :) Då ses vi! PUSS

2010-10-07 @ 10:50:03
Anonym

Klart du kommer klara detta!! Inga problem! arla.se brukar ha bra recept.



Ha det bra och kämpa på!

Massa kramar

2010-10-07 @ 19:52:50
Nina

Jessica, med viljan klarar man allt!! Tänk aldrig "jag måste äta mer fullkorn", "jag måste sluta med godis", försök istället säga till dig själv: "Jag VILL hellre äta en morot nu istället för en chokladbit" "Jag VILL INTE äta socker". Det fungerar, jag lovar! Jag gick igenom en superförändring för några månader sedan och slutade med ALLT socker för några veckor, första två veckorna var hemska, men med viljan kom jag långt. 13kg gick jag ner!



Jag kan pusha dig och tipsa dig om du vill! Kramar!

2010-10-07 @ 22:51:17
URL: http://ninaekwall.webblogg.se/
Lollo

hej.

Jag vill inte skrämma upp dig eller nåt men det är svårt att hinna med allt när man har en liten.



Det kan ta lång tid att komma i form samt att du kanske kommer att skaffa en till och då är det tebax på noll igen. Men allt du gör är bättre än det du inte gör.



Fortsätt kämpa men bränn inte ut Dig

och du jag har sett Dig och du är fortfarande fin.

Och allt det goda med dig lyser igenom och det är därför du är vacker.



Kram Lollo

2010-10-08 @ 11:17:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0