60 Dagar kvar och tankarna börjar snurra!

En tanke som slog mig är att nu när de bara är 60 dagar kvar så känns de helt plötsligt lite konstigt.. Jag känner mig inte alls som en höggravid tjej, jag rör mig hyfsat ohindrad och jag förstår inte vart alla kilon satt sig förutom lite i ansiktet och på låren, men resten då? Jaja, jag är ganska lyckligt lottad som inte fått någon jätte mage än vem vet den kanske kommer, men tror inte det. Men blir lättare att träna bort en liten mage :)

Men vart har tiden tagit vägen dem där 9 månaderna som skulle gå så långsamt är snart över. Är ju redan i 8:de månaden och 60 dagar kvar, hjälp! Många tankar börjar gå i huvudet:
Kommer vi fixa det här?
Hur kommer förlossningen att vara?
Vart är jag när jag väl fattar att de är dags?
Kommer Jimmy att gå att få tag i på jobbet?
När ringer man in?
Hur gör man om vattnet går och jag är ute någonstans?
Kommer jag klara en vaginalförlossning eller blir det kejsarsnitt?
Vilken bedövning vill jag ha om jag vill ha någon? 

Jaa de finns ju ingen som har svar på mina tankar och svaren kommer att komma med tiden men måste bara skriva av mig lite om det för de känns alltid lite bättre då. Ni får gärna skriva och berätta om era egan berättelser om hur de startat och vart ni var osv.





Kommentarer
Soffan

Hehe, tack för tipsen Jessica :) Asbra att veta ju, nej precis det är lätt att man blir påverkad av att de jagar på en men ska nog klara av det :)

2010-03-22 @ 14:06:20
URL: http://wwwsofikarlsson.blogg.se/
jenny - mamma till elina

Förstår att det är tusen tankar som snurrar runt just nu, men oroa dig inte! Om vattnet går när du är ute så ta det lungt bara, börja inte stressa eller gå i trappor. Ta det bara lungt, försök ta dig till en toalett och kolla så det bara är vattnet som kommer. Oftast så brukar det ju ta ett tag från att vattnet har gått innan det blir nått mer, det blir ju inte så att vattnet går och att du måste in direkt. Haha, om du inte är som mig att det gick snabbt! Men det bästa tipset jag kan ge är att ta det lungt. Om vattnet går, ring in till dom och betätta det då för då skriver dom in det i din jornal. Om inget händer under ett par timmar eller natten eller vad det nu är så kommer dom nog be dig komma på en kontroll, men om värkarna eller du får en blödning så kommer du få åka in =) oroa dig inte, jag är säker på att allting kommer gå bra och håller även tummarna för det! kram

2010-03-22 @ 16:40:26
URL: http://jennnyericssons.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0