6 Månader 22 veckor (21 +1)

Hörrni jag glömde nästan idag så är det ju ny vecka för lillkillen i magen han är redan 22 veckor där inne! Ska de gå så här fort så är han snart ute och här har vi knappt kommit på att han ska ut oxå, " det är ju någon som man inte behöver tänka på nu". Eller? Alla dessa fårgor när ska man börja köpa saker som nappar, kläder, blöjor, skötsaker för att man inte ska behöva gå med tom plånbok då bebis är här.. Men ingen brådska än som tur är men endå massor som ska köpas några av de dyraste har vi redan fixat som tur är. Men de är bara 3 löner kvar om ens de.. Vet ju inte när jag går av!!! Känns oxå jobbigt måste fylla i det där nedrans pappret och skicka in. Ååååå orkar inte ta tag i det behöver nog en spark i baken, idag blir iallafall ingen gjort då Huvudvärken inte ger med sig mycket och vill inte proppa i mig massa alvedon heller.


Vecka 22
Kroppen:
I takt med att du blir tyngre kan du också få fler graviditetskrämpor, som till exempel vadkramper, främst på nätterna. Benen kan svullna under dagarna. Svullnaden kan minska om du använder stödstrumpor som bland annat finns på apoteket. De sista veckorna har brösten kanske börjat förändras, mjölkkörtlar har mognat och blodkärlen i huden på brösten har blivit tydligare. Det kan också komma lite vätska från brösten, särskilt om du är omföderska.

Barnet: Från och med vecka 22 kallas det lilla livet barn istället för foster, även om den medicinska termen fortfarande är foster. Runt denna tidpunkt börjar barnet ha en regelbunden rytm med sömn och vaket tillstånd, men kan väckas av moderns rörelser. Mängden fostervatten är ungefär 600 milliliter.

 




Den ser enorm ut men är tagen på ett konstigt sätt så det blev lite underifrån och då ser den BIG ut. Sen har jag precis ätit på den bilden å då blir man ju lite större :) Så en liten luring bild är det nog! För tittar jag på magen nu så är den inte så stor alls!



Kommentarer
sara

Nej, tiden kommer gå så himla fort nu. Det känner jag på mig :)



Jag går bara och längtar tills varje Söndag då det blir veckobyte för lill flickan :)



Ja då. det skulle vara roligt och lära känna dig :)



Jasså, Vad jobbar du med?

Jag ska inte göra så mycket. vi ska väl bara vara hhemma här och ta det lugnt :)

2010-01-08 @ 16:49:24
URL: http://itssaraslife.blogg.se/
sara

Jasså okeej :) Jag var egentligen innan UL, beräknad den 19 Maj. Men blev bakåt flyttad tre dagar. Men det gör inte så mycket tycker jag :)



Jasså okeej, men det är iallafall ett jobb :)

Du får ta det lugnt där med magen på det hala golvet bara ;):)



Mattias slänger en hälsning till Jimmy! :)

När jag visade dig så kände han igen Jimmy direkt.

Han bara "Men det är ju Jimmy Jansson ju"! Hihi Ja du, ibland är världen liten :)



Kramkram

2010-01-08 @ 19:45:51
URL: http://itssaraslife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0