114 dagar kvar av 280

Din graviditet startade Fre 14 aug 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Fre 28 aug 2009 (ägglossningen).

  • Du är på dag 165 av 280. (58,9%).

    Du är i vecka 24.
    Du har gått 23 fulla veckor och 3 fulla dagar (v23+3).
    Bebisen väger c:a 649 gram. *
    Bebisen är c:a 30.9 cm från hjässa till fot. *
    Du är i 5:e kalendermånaden.
    Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
    Du är i trimester två.
    Din första trimester varar från 13-Aug-2009 till 10-Nov-2009
    Din andra trimester varar från 11-Nov-2009 till 08-Feb-2010
    Din tredje trimester varar från 09-Feb-2010 till 20-May-2010
    Beräknat förlossningsdatum Tors 20 maj 2010 (Oxens tecken)
    Du har 114 dagar kvar till beräknad förlossning.
  •  

     



    Kommentarer
    Carro, Casper´s mamma

    Grattis till bebis i magen =) Hoppas det har gått bra så här långt in i graviditeten?

    Saknar verkligen det där... men ännu bättre är det då man har sitt barn i famnen och kan puss och krama om det riktigt...=)



    Tiden kommer gå så fort.. själv så blev min son 7 månader i lördags kan knapt förstå att man har vart mamma så länge fast det kändes som oom det var igår man fick honom...

    2010-01-25 @ 14:56:45
    URL: http://morsanochtregrabbar.blogg.se/
    Matilda - 19år & Snart 2barns mamma!

    jag mår jättebra, tiden har ju bara rusat iväg!

    och du har ju redan gått över halva tiden, nu kommer det gå fort för dig också kan ja lova hihi. första veckorna är de segaste.

    2010-01-26 @ 00:39:39
    URL: http://majbebis08.blogg.se/
    Carro, Casper´s mamma

    Dom första månaderna här har gått väldigt bra, ibland har det vart tufft och man har känt att å får man aldrig sova... Men bara man ser på sonen och man får ett leende så glömer man bort dom tankarna och bara njuter av att ha honom hos sig.



    Förlossningen gick förväntansvärt bra. Det var verkligen en magisk upplevelse.

    Han kom samma dag som han var beräknad, det var som han visste vilken dag som var hans =)

    Fast jag hade däremot räknat med att gå över tiden ganska mycket eftersom under min graviditet har jag inte haft några promblem alls och förverkar vad var det? Visst jag hade väl dagar jag med då allt inte var på topp men ingen foglossning, inget illamående från början jag var ute och gick som vanligt en annin ansträngande var det. Men jag hade inte så mycket förvärkar dom sista veckorna, så att ajg kände att nu är det dags... utan allt började natten mot den 22 juni då kunde jag inte sova... hade lite "mens" verk och så men inget annat... det gick över men kom kraftigt tillbaka under eftermiddag/kvällen... då hjäpte varken dusch eller alvedon. Så då åkte vi in 19:30.. så den 23 07:31 är han född, så det gick relativs snabbt för att vara första barnet =) (

    Men det var inte förens BM sa att inatt/morgon blir det bebis) Jag och min sambo hade räknat med att åka hem... men hem kom vi dagen eftre med en son =)



    Hoppas allt kommer gå fint för dig men, har du tänkt mycket på hur du vill ha din förlossning och så?

    2010-01-26 @ 06:34:02
    URL: http://morsanochtregrabbar.blogg.se/
    Angelica <3mamma till liam & nr 2 påväg<3

    Ja båda namnen är lika fina =)) Vart har du fått tag på den där mätarställingen ang graviditeten? =)

    2010-01-26 @ 09:45:47
    URL: http://kronanskvinna.blogg.se/
    Carro, Casper´s mamma

    Jag tänkte hela tiden på att jag lägger ingen energi på hur det skulle kunna vara utan jag kände att det blir bara värre om jag ska sitta och tänka på allt vad som skulle kunna gå fel utan jag tog det som det kom, och imomed det så var jag tjurig och tänkte inte ens åka in utan min sambo övertalade mig hehe... Han var mer orolig än vad jag var, jag kände bara att ne det går la över men med lite efter tanke så kände jag oxå att ska det göra så här oont så vill jag nog åka ändå =)



    Oj utan bedövning.. Jag hade skrivit i min förlossningsplan att jag ville ha syrgas och ryggbedövning... jag skulle absolut inte bada, för det hjälpe ju inte att stå i duschen hemma så varför skulle ett bad göra det? =) Men, när mina värkar kom så försökte jag klar mig utan nått men jag tog ett bad och fick två tabletter som om det fungerarde NOT, låg i det där badet i 2 timmar... och det fungerarde inte på det sättet jag ville så för mig var det en besvikelse... och sedan fr¨åga dem om jag vill prova syrgas eller vad det heter.. men jag mådde så illa så jag vågade inte använda den ifall jag skulle kräkas. Så då tillkalla dem en läkare istället och jag fick ryggbedövningen istället och det var att komma till himelen kan jag säga, hur rädd jag än är för sprutor oså så var det min räddning.

    Du är modig och stark om du inte tar bedövning =)

    Sen hade jag skrivit andra saker i min förlossnigsplan men inget av det följdes tyuvärr så det var en stor besvikelse men annars så var min förlossning bra, inget som jag egentligen vill ändra på... förutom att dem hade kunnat läsa mina önslke mål lite bättre.



    Hoppas att din plan går igenom.



    2010-01-26 @ 15:36:24
    URL: http://morsanochtregrabbar.blogg.se/


    Kommentera inlägget här:


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0