Håller mina tummar för dig Anonym!

Anonym om Julhelgen:
Hej!
Har du och Jimmy haft någon paus i erat förhållande. Hur kan man klara sig ur de? Jag har paus med min kille nu för han hittar inte gnistan till mig hur ska jag göra, jag vill inte förlora honom. Kram

Hej!
Ja, Jimmy och jag har haft två "pauser" i vårat förhållande. Det är svårt att hjälpa i denna situaion för man är oftast så desperat och krossad. det finns ju inte någon mirakelkur som gör att han får igång gnistan igen. De enda jag kan ge som tips är att låta de ta den tids som krävs för att han ska hitta tillbax och gör han inte de så försök att se det som att du är menad för någon annan där ute som bara väntar på att få älska dig.. Jag vet hur tufft de är, men var stark tjejen och va absolut inte själv när de är jobbigt ring över en vän och hyr en bra film eller gör något helt annat en stund än att fokusera på honom!! Jag ver hur jobbigt de är att förlora någon man älskar så mycket men vi kan inte styra över andras känslor, knappt så vi kan styra över våra egna?! Ett litet tips är att inte tjata på honom eller var för på.. Då skapas lätt en irritation istället för att känna att du älskar honom.. Tänk den töntiga killen i skolan som smesar eller frågar om ni ska ses hela tiden, de är jobbigt eller hur? Du vill inte bli sån (missförstå mig rätt, detta var ett exempel)! Killar gillar mer avslappnade och självsäkra tjejer.. Visa honom den fina sidan men på ett bra sätt! Säg att du kan tänkas ge det en paus (om du kan de) men att du vill ha ett svar innom en månad eller två så du inte går och hoppas och sen efter 2-3 månader så kläcker han ur sig att han inte vill.. Och bestäm "reglerna" för en paus innan vad de ska innebära, att få vara med andra eller att bara ta avstånd och inte ses på ett tag för att få tänka och värkligen få känna efter vad ni känner för varandra.. Detta är verkligen super tufft och jag är inget proffs men vet att har man inte reglerna klara innan och den andra gör något med en annan och den andra ser dem forfarande som tillsammans då är de svårt att rädda förhållandet sen!! Det går men de är en lååång uppförsbacke att jobba sig över då! Jag vet inte vad som hänt eller något om er utan detta är bara av egen erfarenhet.... Men hoppas ni hittar något som funkar för er och att det löser sig på bästa sätt.. Kärlek är tuff! 

Lycka till nu!! Det behöver inte vara kört för ett uppehåll, man kan hitta tillbax till varandra igen ;) 


Kommentarer
anonym

Tack Jessica!

2010-12-28 @ 12:06:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0