Söndag!

Idag har vi inte gjort så mycket egentligen utan mest tagit vara på dagen med att handla, gå en lång promenad, lite soffhäng och sen nu på kvällen drog vi åt olika håll, jag åkte och tittade på BKV - FSK och Jimmy åkte till Görla street race.

Matchen var sådär. Var annat som fångade vår uppmärksamhet och jag har skrattat så jag nästan kissade på mig, tränade magen gjorde jag iallafall. hahaha! För er som varit i Norrtälje och på Ip vet att de är som en träningsarena med löpbana runt planen och sen kulstörarbana och lite andra på kort sidorna. Jo iallafall så var de en kanske 80 årig gubbe som kommer upp han tar av sig jackan och lägger sig ner och vad tror ni han gör, jo han börjar göra armhävningar, något strech liknande och sen något situpsvariant mer som juckningar. Skattade som dårar inte nog med den chocken att en 80 åring gjorde armhävningar på tårna så börjar han stega upp och börjar jogga typ 60-80m. Sen tar han en av match bollarna, tar av sig skorna ställer dem fint brevid varandra och viker upp byxkanten. Håller bollen framför isg med båda händerna och börjar pendla med benet, jo han skjuter i väg bollen bort på ena kortsidan. Sen tar han upp en liten teknikboll han haft med sig och börjar stöta kula med den. HAHAHAHAHA. När han gjort de så går han tillbax dit han stegade upp innan och ställer sig start redo (han har ett tidtagarur i handen) och står länge och gungar is tartposition. Rätt var de är så kutar han iväg med typiska gamlagubbsteg fort som fan.. Asså jag såg itne ett skit av matchen medans gubben var där och så cool gubbe!! Fatta 80 år tar sig in på en arena där en match spelas folk sitter på läktarn och han stälelr sig och börjar träna. Han avslutar med att göra fler armhävningar och situps. Han strechar av inna han klär på sig jackan och baskern och går där ifrån. Jaa milda Matihlda!!

Matchen slutade 3-0 till BKV (för den som är intresserad).

Jaa det var kort om idag. Ni får sova så gott så skrivs de imorgon med :D

Hejsvejs!

 


Kommentarer
Sophie Dolph

HAHAHA så myclet har jag inte skrattat på hur länge som helst! Fan vad skön han va!!

2010-08-16 @ 17:56:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0