Hur gör ni i erat lag?

Ja idag är det tisdag och vi har träning som vanligt 19:00 -21:00. vet inte ännu vad vi ska göra men hoppas på något nytt men känner jag Hjalle rätt så kommer vi att göra något i stil med avslutningsövningar.. Vist alla fotbollsspelare borde tycka det är roligt, men inte jag! Jag ska förklara varför...

Är man placerad back och alltid eller oftast får höra att man inte ska hålla i bollen mer än onödan vad ska då jag vara med i en sådan övning att göra som anfallare? vad nyttjar de mig som MITTBACK och absolut itne ska hålla i bollen mer än nödvändigt, och oftast inte är med upp i ett anfall om de inte är en hörna! Hjalle vill ju inte heller lägga in några backar för att avsluten blir inte som han tänkt sig då. Hum nu när jag sitter och skriver vet jag om att de är fel inställning men jag vet och har säkert minst en-två backar till med mig i detta tycke om att vi vill ha träning vi oxå.  Vi i backlinjen har kanske tappat lite i snacket de senaste matcherna och har lite svårt att samspela ihop, vi har ju tidigare oftast gjort olika saker på övningarna och borde de inte då vara en ära att få träna ihop oss IGEN än bara på matcherna?
 
Om de finns någon där ute som har någon ide på detta så skriv gärna.. För iallafall jag tycker de är jobbigt att få träna på de mesta förutom att träna på att vara back som jag faktiskt är! Alla kan inte få som de vill och jag kommer förmodligen ge allt ikväll iallafall.. Men vore kul med en övning som gynnar alla på planen från målvakt till forwads :)


Kommentarer
Helen

Hmm, kommer inte riktig på någon exakt övning på det du söker. Men be honom om att göra en anfalls/inläggs övning då ni delar upp er så att de som är backar står som försvarare och de som är anfallare och mittfältare gör inläggen och anfallen. Vi gjorde någon sådan variant förr faktiskt riktigt roligt =)

2009-05-19 @ 16:00:10
URL: http://misstrandberg.blogspot.com
Jessica

Bra idé nackdelen är att hjalle inte vill ha de på såna övningar för att vi ska få sätta bollarna.. men de är kanske de ända sättet.. Eller kanske att de spelar 8 mot oss fyra! mot ett mål att de anfaller hela tiden,, då blir de inte så självklart vart bollen ska hela tiden som de oftast blir när man gör en konövning! YOU KNOW!

2009-05-19 @ 17:48:23
URL: http://wahlqvist.blogg.se/
#16

Jag tycker att Damlagets backlinje kan möta herrlagets forward och tvärtom=)

2009-05-20 @ 12:18:01
Anonym

Haha tror du på de själv Murarn?

Tror ni skulle bli så ledsna!

2009-05-20 @ 16:49:56
victoria - med kameran i handen

SV: Tack :) Jag använder Tamron 70-300 :D

2009-05-22 @ 16:37:53
URL: http://knytaknutar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0