En resa genom tiden, del 2

...

Den 7 december: Vecka 19 som vi trodde var vi iväg för att göra ett ultra ljud där fick vi veta att vi var i vecka 17 (exakt vecka 17+3) Var helt otroligt att se det lilla livet ligga där inne. Så häftigt att se de små tårna och fingrarna. Vi fick veta att det kommer att bli en liten pojke. Var obegripligt att det låg där i min mage man såg hur aktivt hans hjärta slog och att han rörde sig hela tiden riktigt ballt. Hans BF datum vart bestämt den 20 Maj. Kan faktiskt nu känna hur han ligger i magen ibland blir det som en hård liten bulle som putar i magen så misstänker att det är han som visar upp sig. Men sparkar är svårt att känna.

Veckan efter (vecka 18) så var det återbesök på mödra hon tog resten av proverna som skulle göras och sen fick vi lyssna på hjärtat. Allt såg bra ut och fick veta min blodgrupp 0+, vilket skulle innebära att vi kommer att få en liten guling i maj.. Haha, han kommer självklart inte att vara gul i huden för alltid utan bara de första veckorna. Nästa besök blir i början av februari, då ska vi även börja mäta mage och väga oss. Hade gått upp ca 3 kilo sedan sist vi var där, men blir nog en större mage till februari :). Tror faktiskt att jag förstår nu hur det känns när han sparkar och rör på sig. Men kan inte kalla det bubblar mer som puttar från insidan.

Första ordentliga sparken så man inte längre kunde tvekan om att det var lilla Liam som sa sitt var i mitten av vecka 19 helt otroligt och på julaftonsmorgon så fick sig Jimmy en liten puff också så nu kan man över känna det på utsidan om man har riktigt tur.  Vi har även fått lite bebiskläder nu mest strumpor men de är ju så söta. Nu börjar det verkligen kännas ordentligt att man är gravid och att det faktiskt finns någon där inne. Moderkakan går precis någon centimeter ovanför naveln, kan känna den när jag ligger på rygg.

I vecka 20 börjar har han börjat att tar i ordentligt ibland och sparkar ganska långt ner på magen speciellt när jag sitter still, har fått för mig att det blir värre då jag pratar så han vill nog att jag ska vara tyst! Kissar börjar bli ett behov på nätterna. Vaknar ca en gång per natt nu och måste gå upp och kissa!

Lite kort där om hur det sett ut skrev en tidigare som ni får läsa om ni vill läsa allt från börjarn! :) EN RESA GENOM TIDEN heter de inlägget som ligger under Min Graviditet..



Kommentarer
Soffan

Ja det kommer nog bli ett härligt år för er :) Kram och Gott nytt år!

2009-12-29 @ 17:23:10
URL: http://wwwsofikarlsson.blogg.se/
Johanna

Sv: tack så mycket.

Hoppas du får det bra också och grattis till bebisen :)

2009-12-30 @ 12:20:43
URL: http://wranning.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0