Rådmans - Häverödal

Jag skulle ut tidigare till Arenan denna dag för att köra skade massag på låret men när jag vaknade så kändes allting otroligt bra och förhoppningarna om att denna dag skulle sluta på bästa sätt var höga. Laddad som en vattenspruta så gav jag mig ut till Arenan till samlingtid för jag tyckte inte att jag behövde massag för kände ingen ting alls.

Vi värmde upp och redan första nudd på bollen gjorde att de stramade ordentligt på hela framsidan av låret. Aj aj, Hjalle lindade låret med klisterbinda och vi hoppades på de bästa. Jag försökte koppla bort hur ont det faktist gjorde varje gäng jag nuddade den där j*dra bollen. In i omklädningsrummet ocha fixade de sista innan de var dags att ställa upp. Alla var laddade och vibbarna låg i luften att de var ett lag som ville vinna idag! 2 minuter innan var de dags för oss i start 11:an att trampa igång på linjen. Första spörten kändes de direkt att detta skulle inte gå smärtfritt till idag. Andra var jag berädd att ge upp men hade inte laddad så dant för att gå av innan match start. Första tjugo minutrarna så var vi pressade och hävörödal fick in ett mål som jag knappt mins. Men in bakom syrran kom den efter ett suddugt försvar med många spelare i straffområdet och PANG mål! 0-1 till Häverödal och Sandra höjer rösten som får iallafall mig att tänka till. Vi kör igång från halva och spelet ligger kvar på mitten ett tag innan vi får ett inlägg och Anniz sätter den fint i mål YEES tänkte vi, Men dommarn räcker upp handen i luften och skakar på huvudet. OFFSIDE!! Inte mycket att göra men vi trampar på strax efter det så bestämmer jag mig för att gå av är inte värt att få en långtidsskada för att jag ska vara så j*dra tjurskallig. Så resten av matchen spenderade jag på sidan. Men gick bra de med. Anniz hamnar i försvaret och percis innan halvlek så får vi en en frispark på deras sida av planen. Efter som det är ett läge för en vänster doja så är Annelie vårat vapen, hon lägger upp bollen tar sats och lägger bollen hårt mot mål och JAAA helt otroligt hon gjorde de igen, sätter bollen i mål med vänsterdojan ur en svår vinkel.  Så skönt att hon sätter den bollen, de behövde vi verkligen innan halvlek för att få upp humöret på alla spelare.

Pausen:
Vi snackar igenom hur vi ska fortsätta matcen

- Hålla kvar 4-4-2
- Snacka lite mer
- Rulla boll på marken (villket Hävörödal har väldigt svårt med)
- Ut och fortsätt kriga

Andra halvlek så rullar vi mycket bättre boll än första och nu ser vi även mer samspelta ut än tidigare i matchen. Tiden rullar på och spelet där ute är till och från de fick en ribbträff vi fick en ribbträff, dem missade vi missade. Tillsist lyckas Anniz ställa dem offside högt upp i banan hon ser fokuserad ut då hon lägger upp bollen och tar sats hon får en fin träff och bollen går rakt mot mål den studsar en gång i marken innan den tar fart upp och tillsist stuttsar över målvakten i Hävörödal och in i MÅÅÅÅL!! Vi leder matchen med 2-1 Vänt i underläge IGEN. Dock lite tidigt för nu var matchen en ren plåga att titta på. Häverödal tänkte inte ge sig i första taget. De får tryck mot vårat mål och vårat spel försvinner, Jag fick direkt en flachback på Frösunda matchen hemma. De fick ett sånt tryck men som tur var fick de aldrig in bollen innan dommarn blåser av efter vad som kändes som en evighet. 3 POÄNG RÅDMANSÖ!

Grymt bra slitet brudar fortsätt så här nu så behöver vi inte oroas för något!!

Ses på Tisdag GLÖM INTE bort att vi har möte och en rolig kväll som väntar.. :)


Bilden är ej tagen från denna match


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0