Unga talanger

Var ute på aftonbladet och läste om Dusan Djuric, 24, som satte ett ordentligt mål från 25 meter i Uefa-cupmötet mellan Milan och Zürich i går. Han hoppas nu på en plats i landslagstruppen i VM-kvalmatchen mot Portugal i oktober. 

- Jag hoppas Lagerbäck såg målet och har hört hur jag har spelat, säger han till sportbladet.se.


Du såg nästan lite förvånad ut själv efter målet?

- Jag blev nästan lite chockad när jag insåg att jag hade gjort ett sådant mål på San Siro, säger Djuric som satte ett par riktiga kanonmål i allsvenskan.

Men det var ju i allsvenskan det.

- Precis, det här var mot Milan på San Siro. Det är lite häftigare än att göra det mot Örebro.


Jag måste säga att det vore jävligt roligt att se honom spela med landslaget men frågan är om han kan göra det lika bra där som i Zürich? återstår att se. Men i alla fall jag tycker att det vore värt att pröva för Svenska landslaget behöver ett nytt hopp, en ny generation som kliver in och tar över våra gamla godingar. Han verkar vara grym och tycker även att han har en rätt skön inställning.

http://www.101greatgoals.com/videodisplay/1575589/
Gå in och kika på Djurics mål och övriga mål från matchen.

En till som bör uppmärksammas är Kalmars spelare Viktor Alm som är en mycket bra offensiv mittfältare och har fått mycket kreed för sitt spel. Han är på väg in i holländska ligan och vad jag tror kommer att lyckas (orsäkta ordet) skit bra.

- Viktor har varit riktigt bra som släpande anfallare den senaste tiden. Därifrån sysselsätter han Patrik Ingelsten på ett väldigt bra sätt och dessutom stoppar han många motståndaranfall i ett tidigt skede. Faktum är att vi inte släppt in något mål när Viktor spelat där, säger Bergstrand (tränare i Kalmar).

=)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0