Full Fart, Så Klart

Idag har det endast varit slit och slit. Sitter just nu hemma och funderar på vart helgen tog vägen. I fredags vart det en impulsgrej och jag och Pettsson drog till mobergs efter Idol. det var en annorlunda kväll med många man kände. Vårat Herr lag hadde hyrt Vipen på mobergs och efter ett tag hamnade även vi där inne. Vi var kvar till stängning fast Pettsson skulle upp och jobba dagen efter. Orde tör den kvällen blir nog 4770!

I lördags så vart det en sovmorgon och sen en sväng till garaget och lämna Jimmy som skulle fixa med något. Jag åkte hem till Mia en sväng och umgicks lite var ett tag sen. Men var skönt att se henne och Haylie igen. sen var det hem och som jag trodde fixa middag men det fick dröja ett tag eftersom de andra var lite SEGA! Sen vart den en nykter kväll för lilla mig med en spännande utmaning dagen efter. Sara och jag började kvällen hemma hos mig och Jimmy (precis som alla andra) vi drog ner lite tidigare till stan men det ver helt dött så vart inte så länge mötte upp de andra hemma igen och tog gemensama bilar upp till Mobergs. men måste säga att det var helt värdelöst där uppe den kvällen så vi drog vid 2 tiden kanske. hem och sova ladda för söndagen.

Söndagen och den dagen jag varit lite smått nervös för hade nog bestämt mig redan innan hur jag ville göra men ändå en utmaning är en utmaning som Jessica bara inte kan säga nej till. Jimmy och jag var lite tidiga till Rimbo så vi satt i bilen en stund innan Amanda och Malin (som oxå skulle vara med) kom. Vi gick in tillsammans och fick snart reda på vilka lag vi skulle spela i, själv klart hamnade jag och Amanda inte i samma lag men jag och Malin gjorde det i alla fall. Fler i mitt lag var Emelie K från Bkv, Carro från frösunda, Emmali från Aik, sen var det nog flest Rimbo spelare som: Lina M, Ingela, Hannah, Nån mer och nån mer. Matchen var nog det roligaste jag gjort. Jag fick spela på min vanliga mittback position och gjorde precis som jag brukar. var lite till bakadragen första 10 men ville se om Rimbo spelarna skulle gå in och styra men inget hände... och jag inte inte hålla mig längre utan börjar prata och styra lite som jag brukar. det kändes riktigt bra och fick mycket beröm av både spelare och tränare för  min insats alla 3 halvlekarna. jag fick faktiskt spela alla 3. Det laget som jag hamnade i Rimbo Blå vann matchen med 5-1 så tror vi var lite starkare än de andra.
Men jag måste ge creed för Rimbos organisation med hela 7 tränare som alla har ett eget ansvar som ex. Anfallsspel, försvarsspel, teknik, målvaktspel, kondition m.m imponerande. Men det jag gillade bäst var att vem som helst får träna med dem när som helst hur mycket de vill utan att behöva spela med dem man kan alltså fortsätta i sin egna klubb men få utvecklas på kanske ett effektivare sätt i Rimbo.
Efter matchen var det fika och lite snack med både spelare, föräldrar, tränare och alla som var där. När de var klart sa han att han ville prata med frösunda gänget som var där och sen ville han ha ett snack med en spelare till som visade sig vara mig. Han påpekade igen att jag gjorde en mycket bra match och att ha var mäktigt imponerad av min spelförståelse och mitt prat på planen. Han sa att han önskade se mig igen och att jag var välkommen att träna med dem när som helst. Så kändes som en toppen dag trots SPÖregn och snorblöt plan att spela på. =)

Men som jag känner just nu så klart jag kommer träna med dem det gynnar mig som fotbollspelare och att utvecklas änne mer men jag vill se om jag kommer in på skolan och sen måste jag ge Rådmansö ett år till ska vara med när VI kliver upp i fyran. För just nu känns det som jag inte skulle plats direkt i Rimbo och kan vara skönt att börja träna och lära känna tränare och spelare lite innan och som sagt köra gärnet med RSK! =) (men man ska aldrig säga aldrig får se vad som händer under vintern, ta en dag i taget)


Nästa som händer år Årsafesten då är det RÖJ!!!!!!!!!!!!!!!!

=)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0