Big Girls Don´t Cry

Helgen i helhet har varit rätt okej bortsätt från vissa saker (personer) men det är sånt man får ta ibland.

Torsdag 23/8

Vaknade klockan 8 av att Daniel var orolig för att jag skulle försova mig. Så jag gick upp och gjorde honom sälskap vid frukosten. Sen var det dags att gå till skolan igen.
Fast det skulle bli en rolig dag, vi skulle planera inför fredagen då vi skulle få leka med 1:orna lite.... "Hehe" vi var klara efter nån timme bara men Lotta, vår mentor ville ha enskilda samtal med alla innan dagen var slut. och eftersom jag alltid är sist på den där jävla listan som alla börjar uppefrån på så vat det jag som satt kvar till sist..

Efter skolan så bar det hem och sova ett tag tills Mattias kom hem och smlde upp därren så man satt upp berädd att dö typ. han var arg över nått mamma hade komenterat.. "Men men, det är som vanligt!" Mamma kom strax in efter honom och sa nått om att det var mat.

Jag passade på att skaffa skjuts till träningen som började 18:30 hade ingen lust men måste ju hållas i form.. som vanlig så värmde vi upp med allbollskan "som vi kallar det". sen vart det att träna lite teknik och knästyrka. avslutade med tvåmål och att berätta vem som fick rivgärnet denna gång. Och över min förvåning så fick jag trean =) tack Hjalle!
 
Fredag 24/8

Vaknade och såg faktisk fram emot att gå till skolan. vi skulle ju få leka med 1.orna.. vi börade med dagen som våran klass alltid gör när vi ska genomföra något, Ingen har koll på nått och skyller på varandra att de ena inte är gjort.. men det löste sig bra denna gång vi tog med oss 1:orna och gick till idrottssalen. där lekte vi tärningsleken. det var riktigt rligt och ännu mer roligt att se när alla sprang runt som elefanter runt ringen.. haha.. sen fick allmänheten och träffa våra nya 1:or nere på stan då de var fast knytna i varandra och skulle göra massa saker nere på stan :p haha så kul har vi inte haft det på länge =). vi avslutade dagen med lunch i parken och föra tt göra en sista lek då de skulle para ihop rätt påstående med rätt lärare.. inte vi kunde det "pinsamt" ingen i ettan kunde det heller alla hade alla fel.. Efter resultat genomgångar så tackade vi dem för att de var med och hoppades att de tyckte det var roligt. men de tyckte nog det var ännu roligare när de fick gå hem! haha

Men efter skolan så hade jag lovat Kalle att ta hennes pass på donken så de bar till att sova någon timme och sen upp å jobba.. Så trött som jag var efter jobbet har jag nog aldrig varit men hade ju lovat att gå på Lindas Kräftskiva. Så Jimmy och jag oftade oss och åkte dit i några timmar. Det var rätt trevligt alla var fulla å glada så man kände sig lite utan för när man satt där nykter.. hehe men det ångrade jag inte dan efter då de andra hade de ena och de andra att berätta.. Haha!


Löradag och söndag kommer senare.. hehe hinner inte skriva just nu måste till skolan!

Tjiing Tjong



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0